Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
InPost wdroży MasterPassa

Klienci płacący w sieci cyfrowym portfelem MasterCarda zyskają możliwość wskazania paczkomatu jako sposobu odbioru zakupionego produktu

Obecnie osoby kupujące w sklepach internetowych po wybraniu płatności MasterPassem wśród oferowanych sposobów dostawy widzą różne możliwości, ale brakuje tam paczkomatów. Teraz to się zmieni.

InPost właśnie porozumiał się w tej sprawie z MasterCardem a klienci będą mogli skorzystać z nowej funkcji już w lipcu. Z naszych informacji wynika, że trwają ostatnie przygotowania do zakończenia procesu integracji odpowiednich systemów obu firm.

Przeczytaj także: Król paczkomatów znów w formie

MasterPass to wirtualny portfel umożliwiający podpięcie do niego dowolnej karty płatniczej i wykorzystywanie jej do płatności za zakupy internetowe, bez konieczności uciążliwego podawania za każdym razem wszystkich danych, takich jak numer karty, jej data ważności oraz numer zabezpieczający z rewersu.

Z informacji przekazanych przez MasterCarda wynika, że obecnie płatności MasterPassem są akceptowane przez ok. 50 proc. sklepów działających w polskiej sieci. Aby się w nim zarejestrować wystarczy wejść na stronę tej usługi i podać podstawowe informacje znajdujące się na karcie. Wkrótce tę usługę mają zaoferować także działające w Polsce banki, a wtedy rejestracji będzie można dokonać za pośrednictwem serwisów transakcyjnych wydawców kart.

Rozwiązaniem konkurencyjnym dla MasterPassa jest portfel V.me, oferowany przez organizację Visa. Obecnie oferują go trzy banki: Śląski, Santander Consumer i Raiffeisen Polbank.

Przeczytaj także: Nawrat: żaden bank nie jest odporny na atak hakerski

Każdy, kto chce nadać paczkę lub opłacić przesyłkę za pobraniem w urządzeniu InPostu, może to zrobić przy pomocy karty bankowej. Połowa paczkomatów jest już też wyposażona w terminale zbliżeniowe.

Sieć paczkomatów InPostu w Polsce obejmuje już 1300 maszyn. Do końca roku ma ich być o 400 więcej. Operator obsługujący urządzenia planuje zakończyć instalację nowych do końca listopada, aby zdążyć przed szczytem sezonu, który dla firm kurierskich i pocztowych przypada na koniec roku.

Nowe paczkomaty pojawiają się przede wszystkim w małych miejscowościach i tam, gdzie wśród mieszkańców popularne są zakupy na Allegro. Firma powiększa też istniejące maszyny o nowe moduły.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies