Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prawie 16 mln dorosłych Polaków korzysta aktywnie z dostępu do konta przez internet

Związek Banków Polskich opublikował raport NetB@nk, a w nim dane dotyczące bankowości elektronicznej w II kw. 2017 r.

Z dokumentu wynika, że na koniec czerwca banki miały podpisanych ponad 34,5 mln umów na dostęp do konta przez internet. To o ponad milion więcej niż w I kw. tego roku oraz o ponad 3 mln więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Dynamika wzrostu liczby klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej jest mniejsza niż w poprzednim kwartale. W czerwcu było ich prawie 16 mln, podczas gdy w marcu o 160 tys. mniej (1 proc.). Jeśli porówna się obecne dane z tymi sprzed roku, czyli z końca II kw. 2016 r., wzrost sięga 4 proc.

Przeczytajcie także: Polacy zadowoleni z usług swoich banków?

Z najnowszego raportu Netb@nk można się także dowiedzieć, że w II kw. bieżącego roku użytkownicy rachunków internetowych wykonali za ich pośrednictwem średnio sześć przelewów miesięcznie. Średnia wartość transakcji wykonywanych na pojedynczym rachunku osiągnęła poziom niemal 6,8 tys. zł a średnia wartość przelewu wyniosła bez mała 1125 zł. To wzrost o ponad 12 proc. w stosunku do czerwca 2016 r.

Przeczytajcie także: Szybkie przelewy KIR-u już dostępne w PKO

W raporcie ZBP podano też informacje o bankowości internetowej, z której korzystają małe i średnie przedsiębiorstwa. Banki podpisały już umowy o prowadzenie rachunków z dostępem przez internet z około 2,38 mln firm. W II kw. było więc ich więcej o 30 tys. niż na koniec marca, ale mniej o ponad 21 tys. niż na koniec czerwca 2016 r. Aktywnie z bankowości internetowej korzysta blisko 60 proc. MSP. W stosunku do ubiegłego kwartału liczba takich podmiotów nieznacznie wzrosła i utrzymuje się na poziomie 1,4 mln. W porównaniu z połową roku 2016 r. aktywnych użytkowników biznesowych kont przybyło o ok. 45 tys.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies