Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
To chyba koniec karty bankomatowej na polskim rynku. BZ WBK bliski decyzji o wycofaniu produktu z oferty

Obecnie klienci BZ WBK mają w portfelach ponad 182 tys. kart bankomatowych

O tym, że BZ WBK myśli o wycofaniu karty bankomatowej ze swojej oferty, jego przedstawiciele wspominali już podczas prezentacji nowego Konta Jakie Chcę latem tego roku. Wygląda na to, że jest do tego coraz bliżej. – Zastanawiamy się nad wycofaniem karty bankomatowej, choć na razie ostatecznej decyzji w tej sprawie jeszcze nie podjęliśmy – powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej prezes BZ WBK, Michał Gajewski. Czas karty bankomatowej powoli dobiega więc chyba końca.

Przeczytajcie także: Rewolucja w przelewach do ZUS-u to szansa dla oszustów

BZ WBK jest jedynym bankiem komercyjnym, który wydaje jeszcze karty bankomatowe. Do jego oferty weszły w 2015 roku, gdy bankiem kierował Mateusz Morawiecki a za biznes kartowy odpowiadał Tadeusz Kościński. Instytucja forsowała wówczas koncepcję stopniowego odchodzenia od kart debetowych na rzecz kart kredytowych wydawanych razem z kartami bankomatowymi. Realizacja tego pomysłu miała poprawić dochodowość wydawnictwa kart przez bank. Ale Morawieckiego i Kościńskiego dawno już w BZ WBK nie ma, a i sytuacja na rynku kart mocno się zmieniła.

Przeczytajcie także: Polacy zadowoleni z usług swoich banków?

Niemniej jednak warto dodać, że karta bankomatowa znalazła wśród klientów BZ WBK wiernych fanów. Na koniec września 2017 r. posiadali ponad 182 tysiące takich plastików. Ciekawe jak bank przekona ich do przesiadki na inny produkt? Karta pozwala bezpłatnie wypłacać pieniądze z bankomatów BZ WBK oraz wpłacać gotówkę we wpłatomatach BZ WBK. Bank pochwalił się przy okazji, że wspomniane wyżej Konto Jakie Chcę otworzyło już niemal 200 tysięcy osób – w tym jedna trzecia to nowi klienci. Dodatkowo z danych banku wynika, że już 111 tys. klientów korzysta z płatności telefonem przy użyciu HCE i Android Pay, a liczba transakcji mobilnych wzrosła o 72 proc. w porównaniu do III kw. ubiegłego roku.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies