Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pay with Google już działa, ale jeszcze nie w Polsce

Kolejna opcja płatności przyspieszy dokonywanie transakcji za pośrednictwem urządzeń mobilnych z Androidem

Pay with Google to usługa, którą koncern z Mountain View zaprezentował podczas majowej konferencji I/O 2017. Wczoraj została ostatecznie udostępniona, o czym poinformował Pali Bhat na blogu Google. Dzięki temu rozwiązaniu płatność online może zostać skrócona do jednego kliknięcia.

Przeczytajcie także: Apple Pay debiutuje w Danii, Finlandii i Szwecji, ale nie w Polsce

Jak działa Pay with Google? Dokonując zakupów za pośrednictwem urządzenia mobilnego możecie skorzystać z karty kredytowej lub debetowej podpiętej do jednej z usług, np. Google Play, YouTube, Chrome lub Android Pay. Google wysyła sprzedawcy informacje o płatności i adres wysyłki, korzystając z informacji z Waszego konta, bez potrzeby wpisywania dodatkowych danych w formularzu.

Na razie usługa nie jest dostępna w Polsce, choć jej pojawienie się zależy wyłączenie od programistów i sprzedawców. Poza tym wydaje mi się, że część usługodawców wykorzystuje już mechanizm, o który oparte jest rozwiązanie Pay with Google. Kartą powiązaną z Android Pay można już płacić np. za abonament Netflix.

Przeczytajcie także: Wystartował Inkubator Innowacji Visy w Polsce

Natomiast Pay with Google to kolejne rozwiązanie płatnicze od Google'a dla urządzeń mobilnych po Android Pay i Tez. Warto dodać, że podobne rozwiązania są już dostępne w Polsce. Przykładem jest Masterpass, czyli "portfel elektroniczny", w którym rejestrujecie swoje karty płatnicze w systemie tylko raz. Kiedy chcecie zapłacić za zakupy w sieci wystarczy, że jesteście zalogowani do portfela a możecie dokonać transakcji jednym kliknięciem. Podobne rozwiązanie oferuje też Visa, dzięki portfelowi Checkout. Możliwość zakupów "one click" posiada także Blik poprzez aplikacje bankowe.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies