Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Banki niewystarczająco dbają o bezpieczeństwo systemów

Migracja klientów do elektronicznych kanałów obsługi oraz wzrost funkcjonalności serwisów internetowych i aplikacji mobilnych zwiększa podatność banków na cyberataki

To wnioski z raportu na temat bezpieczeństwa bankowości elektronicznej, przygotowanego przez instytut Obserwatorium.biz. Serwis cashless.pl objął ten dokument patronatem medialnym.

Autorzy raportu wskazują, że w przeciwieństwie do bankowości oddziałowej, w bankowości elektronicznej mamy do czynienia z gwałtowną liczbą nowych zagrożeń, a rok 2014 był kolejnym, kiedy liczba incydentów zagrażających bezpieczeństwu banków i ich klientów wzrosła.

Przeczytaj także: Nowe domeny pomagają spamerom

Ponadto rosnąca popularność bankowości elektronicznej i migracja transakcji do kanałów elektronicznych przekraczająca już w niektórych instytucjach 90 proc. powoduje, że zaufanie do tego kanału jest krytyczne również z biznesowego punktu widzenia. Odwrócenie się klientów od kanałów elektronicznych i powrót do oddziałów, spowodowane skompromitowaniem bezpieczeństwa tego pierwszego, nie byłyby możliwe do utrzymania procesowo i biznesowo.

Autorzy raportu Obserwatorium.biz podkreślają również, że większa obecność w sektorze finansowym pozabankowych dostawców usług, takich jak instytucje płatnicze, firmy pożyczkowe, kantory internetowe itd. powoduje, że zakres i rodzaj ryzyk wzrasta. Mniejsze podmioty mają zwykle mniej zasobów na rozwój niezbędnej infrastruktury i procesów analizy oraz weryfikacji bezpieczeństwa transakcji.

Przeczytaj także: I Wy się nie zorientujecie, że to niebezpieczny spam

Zdaniem specjalistów aby więc zniwelować wpływ niekorzystnych zjawisk, banki powinny w jeszcze większym stopniu niż obecnie przykładać uwagę do bezpieczeństwa swoich systemów.

Kilkudziesięciostronicowy raport jest dostępny bezpłatnie dla czytelników serwisu cashless.pl. Aby go otrzymać w formie pliku PDF wystarczy być zapisanym do newslettera Cashless oraz wysłać e-mail na adres kontakt@cashless.pl z informacją o chęci przeczytania raportu. Zapraszamy.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies