Gogle VR po połączeniu ze smartfonem pozwalają na płatności za pomocą cyfrowych portfeli Checkout lub Masterpass
Mastercard we współpracy z firmą Swarovski przygotował wirtualny sklep dla miłośników słynnych kryształów. Kupujący po założeniu gogli VR połączonych ze smartfonem może zwiedzać wygenerowane przez specjalną aplikację wnętrza domu, a w nich oglądać i nabywać luksusowe przedmioty płacąc za nie za pomocą portfela Masterpass. Gdy użytkownik patrzy na jakiś produkt, aplikacja wyświetla informacje o cenie oraz opowiada np. o tym, w jaki sposób powstał i co zainspirowało jego twórcę.
To kolejne interesujące zastosowanie rzeczywistości wirtualnej w e-commerce. Podobne rozwiązanie przy wykorzystaniu usługi płatniczej Checkout ma Visa. Prezentowała je na przykład na tegorocznych wyścigach samochodów elektrycznych w Nowym Jorku, o czym pisałem w tym tekście. Visa pokazała je także kilka dni temu podczas konferencji prasowej podsumowującej start Checkout na polskim rynku.
Masterpass to oferowany przez Mastercarda cyfrowy portfel ułatwiający zakupy online. Visa oferuje podobne rozwiązanie o nazwie Visa Checkout. Można w nich wpisać dane dotyczące kart, aby nie podawać ich przy każdej płatności dokonywanej w sieci lub aplikacji mobilnej. Oba rozwiązania wykorzystywane są obecnie do zakupów w e-commerce i m-commerce, ale wygląda na to, że ich możliwości da się wykorzystać także w wirtualnej rzeczywistości. Pytanie tylko, czy konsumenci są już na to gotowi.