Od niedawna płatności bezgotówkowe bezpośrednio na swoich telefonach przyjmują kierowcy jednej z poznańskich korporacji taksówkowych
Fastpass to alikacja mobilna na urządzenia z systemami Android i iOS pozwalająca na przyjmowanie płatności od użytkowników Blika. Autorem rozwiązania jest wielkopolska spółka Krajowy Integrator Płatności, która może pochwalić się jego kolejnym wdrożeniem. Od niedawna z Fastpassa korzystają kierowcy poznańskiej korporacji taksówkowej M1 TAXI. Przy okazji wprowadzono promocję – osoby płacące za przejazd Blikiem w M1 TAXI mogą otrzymać 50-proc. rabat.
Przeczytajcie także: Fastpass trafił do pierwszych kantorów
Przewaga Soft POS-a nad zwykłym terminalem płatniczym w takim biznesie jak taksówkowy, widoczna jest gołym okiem. Dziś niemal każdy kierowca posiada smartfon lub tablet, służący do komunikacji z centralą korporacji taksówkowej i klientami. Soft POS nie wymaga więc zakupu dodatkowego urządzenia. W dodatku to, na którym jest zainstalowany, cały czas działa. Zatem w przypadku chęci dokonania płatności przez pasażera zarówno on jak i kierowca nie tracą czasu na uruchomienie tradycyjnego terminala, który zwykle ze względu na konieczność oszczędzania baterii podróżuje wyłączony w schowku.
Przeczytajcie także: BZ WBK gotowy na Apple Pay
Z Fastpassem problem jest tylko taki, że nie pozwala na dokonywanie płatności kartami zbliżeniowymi, które przy użyciu w terminalu są o wiele wygodniejsze niż Blik. Przy tym popularność tego drugiego w porównaniu z kartami bezstykowymi jest wciąż skromna, zatem klientów zainteresowanych płatnością przez Fastpass może być relatywnie mało. Z niecierpliwością czekam zatem na start pilota Soft POS-a, nad którym Mastercard pracuje wspólnie z Elavonem i Polskimi ePłatnościami. W tym przypadku będzie można dokonywać transakcji kartami bezstykowymi. Do pierwszych firm nowy Soft POS ma trafić już w IV kw. bieżącego roku.