Polski bank prowadzi rozmowy nad udostępnieniem klientom nowego systemu płatności mobilnych
– Mamy najszerszą ofertę płatności na rynku. Nasi klienci mogą już korzystać z Android Pay, HCE czy Blika. Do pełni szczęścia brakuje nam już tylko jednego elementu w tym obszarze. Chcemy go udostępnić, ale na tę chwilę nie mogę nic więcej o tym powiedzieć – stwierdził Marcin Pawłowski, dyrektor obszaru marketingu detalicznego i rozwoju oferty w BZ WBK podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej.
Przeczytajcie także: 85 tys. użytkowników Android Pay w Polsce
Ze słów przedstawiciela BZ WBK wynika więc, że chodzi o Apple Pay i jest to wydaje mi się pierwsza oficjalna wypowiedź polskiego bankowca, która tak obiecująco zapowiada możliwość udostępnienia Apple Pay polskim klientom. Sugeruje bowiem, że bank prowadzi w tej sprawie zaawansowane rozmowy. Fakt, że spółka matka BZ WBK, czyli hiszpański Santander już oferuje Apple Pay, na pewno w nich nie przeszkadza. Wcześniej wszelkie doniesienia na temat debiutu tego rozwiązania nad Wisłą miały raczej charakter plotek.
Po zakończeniu oficjalnej części konferencji prasowej próbowałem dowiedzieć się czegoś więcej na temat na przykład ewentualnego terminu wdrożenia Apple Pay. Przedstawiciel BZ WBK zadeklarował jedynie, że od strony technologicznej bank jest gotowy na wdrożenie Apple Pay, ale decyzja kiedy i czy w ogóle to się stanie leży po stronie amerykańskiej firmy, która musi ogłosić wprowadzenie swojego systemu płatności na polskim rynku.
Przeczytajcie także: Alior jak BZ WBK wprowadza konto z kafelków
Jak na razie polscy klienci mogą korzystać tylko z jednego międzynarodowego systemu płatności mobilnych, czyli Android Pay. Jest on w ofercie kilku banków. Oprócz klientów BZ WBK mogą z niego korzystać między innymi użytkownicy kart Aliora, mBanku czy Euro Banku. Obecnie płaci za jego pomocą ok. 100 tys. Polaków. Wiadomo, że nieprędko pojawi się w Polsce Samsung Pay. Być może prędzej będzie to rozwiązanie firmy Apple.