Nowy serwis został przygotowany w technologii RWD i niewykluczone, że w przyszłości zostanie wykorzystany do hybrydowej aplikacji mobilnej
Prezes Banku Handlowego Sławomir Sikora podczas dzisiejszej konferencji prasowej zadeklarował, że jeszcze w lutym klienci otrzymają do dyspozycji całkowicie nowy system transakcyjny. Szczegółowo opisałem go kilka miesięcy temu. Zainteresowanych odsyłam więc do tekstu, który znajduje się tutaj. Teraz opowiem tylko pokrótce na jakie nowości możecie liczyć jeśli macie rachunek lub kartę kredytową w Citi.
Przeczytajcie także: Sezonowa zadyszka przelewów ekspresowych
Otóż nowy serwis przygotowany został w technologii RWD. Oznacza to, że wygodnie korzysta się z niego nie tylko na komputerach, ale także na tabletach czy smartfonach. Zastąpi więc obecnie oferowany przez bank serwis na komputery oraz jego wersję lekką, przeznaczoną do otwierania właśnie na urządzeniach z mniejszym wyświetlaczem. Jak deklarują przedstawiciele Handlowego jeszcze przez jakiś czas klienci będą mogli wybierać, czy chcą logować się do starego czy do nowego systemu. Ale sytuacja taka nie będzie trwała długo – maksymalnie kilka miesięcy. Później stary serwis zostanie wyłączony.
Natomiast charakterystyczną cechą nowego systemu transakcyjnego Citi jest, można powiedzieć, minimalizm. Na głównej stronie, jaka ukazuje się oczom klienta po zalogowaniu, są tylko najpotrzebniejsze rzeczy i brakuje tzw. wodotrysków, znanych np. z mBanku. Sami zresztą możecie to zobaczyć, bo dzięki uprzejmości Handlowego mogłem dziś nieco pobawić się wersją testową serwisu i zrobiłem zrzut z ekranu głównego. Wygląda tak:
Jak widzicie centralną pozycję zajmują tu boksy z posiadanymi przez klienta produktami, a więc np. rachunkami czy kartami. Użytkownik może swobodnie zmieniać ich kolejność w zależności od własnego widzimisię. Ponad boksami znajduje się menu główne, w którym najważniejszy przycisk służy przejściu do formatki przelewów. Nie wiem jak Wam, ale mi ten minimalizm bardzo się podoba. Do dziś nie mogę wybaczyć mBankowi jego nowego systemu transakcyjnego pełnego kolorowych świecidełek i funkcji, których przeznaczenia jeszcze nie udało mi się odkryć. Od czasu gdy zostałem zmuszony do korzystania z niego większość przelewów wykonuję w aplikacji mobilnej bo po prostu jest wygodniej.
Natomiast jeśli chodzi o nowy system Handlowego warto zwrócić uwagę na całą funkcjonalność związaną z zarządzaniem kartami kredytowymi. Klienci będą mogli wnioskować o karty czy samodzielnie rozkładać poszczególne płatności na wybraną przez siebie liczbę rat. W najbliższej przyszłości Citi chce umożliwić w pełni onlinowy proces wnioskowania o karty także dla klientów bez wyliczonej wcześniej zdolności kredytowej.
Przeczytajcie także: ING wkrótce wyłączy stary system transakcyjny
Inną ciekawostką raczej nie spotykaną zbyt często u konkurencji, będzie magazyn dokumentów, zarówno przesyłanych do banku przez klienta jak i kierowanych do klienta przez bank. Dostęp do tego magazynu klient będzie miał także po zakończeniu współpracy z bankiem. Pozwalać będzie na to dotychczasowy login i hasło. Niewykluczone także, że w przyszłości Handlowy zrezygnuje z natywnej aplikacji mobilnej i pójdzie w rozwiązanie hybrydowe, znane już klientom Śląskiego. Tam apka służy do logowania a większość treści zaciągana jest z systemu RWD.
A na koniec jeszcze jedna ciekawa informacja przekazana przez Sławomira Sikorę. Zadeklarował, że bank zakończył już transformację sieci oddziałów co znaczny, że nigdzie w Polsce nie powinniście zobaczyć oddziału Citi zlokalizowanego przy ulicy. Teraz Handlowy stawia wyłącznie oddziały smart i smart mini w centrach handlowych.