Bank na swoim fanpage'u na Facebooku przeprasza klientów za kłopoty i informuje, że stara się naprawić awarię
Trwa awaria systemu informatycznego Idea Banku. Jak donoszą czytelnicy Cashless.pl, nie można wykonywać przelewów jednorazowych, ponieważ system nie wysyła SMS-ów z kodami autoryzacyjnymi. Informację o awarii potwierdzają wypowiedzi innych klientów na profilu banku na Facebooku.
Idea Bank kilkadziesiąt minut temu przyznał, że występują problemy i przeprosił klientów za wynikające z tego tytułu niedogodności. Jednocześnie zadeklarował, że stara się usunąć usterkę. Nie wiadomo, na ile poważna jest awaria. Czekam na odpowiedź biura prasowego banku w tej sprawie. Gdy ją otrzymam lub gdy awaria zostanie usunięta, zaktualizuję tekst.
Natomiast awarie systemów informatycznych to zmora większości nowoczesnych banków. Specjaliści przekonują jednak, że wbrew pozorom zdarzeń tego typu jest dziś mniej niż jeszcze kilka, kilkanaście lat temu. Wtedy częstotliwość kontaktowania się klientów z bankami była tak rzadka, że wiele awarii usuwano zanim ktokolwiek zorientował się, że miały one miejsce. Dziś klienci logują się na rachunek przez internet i aplikacje mobilne tak często, że praktycznie żadna niedostępność systemu nie ujdzie ich uwadze.
Aktualizacja: Bank poinformował przed chwilą (godz. 18.45), że awaria została usunięta i system działa poprawnie.