Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
"Ta witryna jest nieosiągalna". Problemy klientów exBGŻ po zakończeniu fuzji operacyjnej

Część klientów byłego banku BGŻ nie będzie wspominać dobrze dzisiejszego dnia: albo nie mogą zalogować się na konto, albo, jeśli to się uda, okazuje się, że ich pieniądze zniknęły

W miniony weekend zakończono fuzję operacyjną systemów informatycznych banków BGŻ i BNP Paribas. W komunikacie instytucja podała na swojej stronie internetowej, że proces zakończył się sukcesem – pisałem o tym rano w tekście, który znajdziecie tutaj. Już wówczas jednak klienci zgłaszali pewne problemy: kłopoty z wydajnością strony i aplikacji mobilnej, brak środków na rachunkach czy naliczone wyższe raty kredytowe.

Po lekturze komentarzy klientów banku na jego profilu na Facebooku można odnieść wrażenie, że w ciągu dnia problemy zamiast maleć, narastały. Z wpisów wynika, że BGŻ BNP Paribas ma problemy z obsługą call center. Domyślam się, że ruch na infolinii jest duży w pierwszym dniu po fuzji operacyjnej. Bank powinien jednak to chyba przewidzieć i zapewnić odpowiednią obsadę stanowisk. Tymczasem klienci piszą, że dodzwonić się nie sposób.

Przeczytajcie także: Kolejny rekord systemu Express Elixir

Ponadto cały czas pojawiają się problemy z zalogowaniem do systemu transakcyjnego. Powtarzają się też zgłoszenia w sprawie źle naliczonych rat, szczególnie w przypadku kredytów hipotecznych. Część klientów alarmuje, że stan ich rachunków nie zgadza się z tym, który był w dawnym systemie eBGŻ. U niektórych osób pojawił się na koncie debet, którego nie wykonali, a inni nie mogą zlecić przelewów. Frustrację klientów chyba najlepiej oddają wpisy dwóch z nich. Aaga napisała: Wreszcie udało mi się zalogować. Tylko gdzie są moje pieniądze?!!!! A Natalia o próbie zalogowania na rachunek: u mnie niestety pojawia się napis informujący, że ta witryna jest nieosiągalna.

Pracownicy obsługujący profil BGŻ BNP Paribas cierpliwie odpowiadają na wpisy tłumacząc, że dziś serwis transakcyjny i aplikacja mobilna banku cieszą się dużym zainteresowaniem i stąd są problemy z wydajnością. Deklarują, że żadnej ogólnokrajowej awarii nie ma i że trwają prace nad stabilizacją systemu informatycznego. Przepraszają i proszą o wyrozumiałość, a w niektórych przypadkach o złożenie reklamacji.

Przeczytajcie także: Zaczęliście zmieniać dostawców rachunków

Wydaje mi się, że to w miarę naturalne, że tego rodzaju problemy mogą pojawić się przy okazji takiego wydarzenia jak fuzja operacyjna dużych bądź co bądź instytucji. BGŻ BNP Paribas miał dodatkowo pecha. – Część skarg klientów wynika z awarii jaką miała sieć bankomatów Euronet przed długim weekendem. W jej wyniku zablokowano na rachunkach pieniądze, których nie wypłacili i stąd braki – powiedziała mi przed chwilą Aleksandra Myczkowska, rzecznik prasowa BGŻ BNP Paribas.

Przyznała jednak, że pewne problemy pojawiły się też po stronie reprezentowanego przez nią banku. W ciągu dnia np. zdecydowano się na kilkanaście minut wyłączyć system transakcyjny Pl@net, by coś poprawić i wówczas nikt nie mógł się zalogować na rachunek. Wcześniej nie dało się przewidzieć, że taka konieczność będzie, więc klientów o tym nie uprzedzono. – System pomału się stabilizuje – zapewnia rzeczniczka BGŻ BNP Paribas.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies