Niestety, na płatności HCE bank każe jeszcze czekać
Przed chwilą w markecie Google Play pojawiła się nowa wersja apki Banku Millennium. Wśród najważniejszych nowości, jakie zauważyłem, jest wreszcie moduł ubezpieczeniowy. Więcej na jego temat możecie przeczytać w moim tekście sprzed kilku miesięcy, który znajdziecie tutaj.
Millennium już latem pokazało, jak za pomocą jego aplikacji mobilnej będzie można kupować komunikacyjne polisy OC i AC a w przyszłości także inne ubezpieczenia. Nie będę więc się powtarzać. W skrócie tylko przypomnę, że cały proces od wniosku do płatności za polisę będzie można przeprowadzić w aplikacji mobilnej, w dowolnym momencie go przerwać i dokończyć później albo przejść do komputera i tam sfinalizować. Millennium współpracuje przy tym projekcie z towarzystwem ubezpieczeniowym Hestia.
Druga nowość, która pojawiła się w aplikacji Millennium, to nowa wersja Blika. Od teraz płacąc za zakupy w internecie będzie można zaufać wybrane sklepy przy okazji płatności z wykorzystaniem kodu Blik. Następnie, jeśli ponownie odwiedzicie wybrany sklep, transakcja odbędzie się już bez przekazywania kodu a jedynie po zatwierdzeniu jej w apce bankowej. Millennium jest pierwszą instytucją, która wprowadziła tę nowość. Inne banki nad tym pracują.
Natomiast wciąż nie mogę doszukać się w apce Millennium obiecanych płatności mobilnych HCE. Bank pierwotnie miał je udostępnić już w czerwcu. Później termin przesunięto na III kw., ale i jego nie udało się dotrzymać. Z moich informacji wynika, że bank prowadzi zaawansowane testy HCE. Opóźnienie jest związane ze zmianą modelu wdrożenia. Początkowo bank chciał nad HCE pracować samodzielnie. Później zdecydował się oprzeć płatności mobilne o platformy tokenizacyjne dostarczane przez organizacje płatnicze. A to już jest nieco bardziej skomplikowane.