Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
To już chyba koniec iKasy. Getin rezygnuje z systemu płatności mobilnych dla klientów Biedronki

System płatności mobilnych wprowadzony do sklepów Biedronki dobre chwile ma raczej za sobą

Getin rozesłał do swoich klientów informację na temat zmian wprowadzanych do regulaminów oraz cenników, jakie mają wejść w życie 1 stycznia przyszłego roku. Wynika z nich, że bank zamierza ostatecznie zrezygnować ze świadczenia płatności MasterCard Mobile oraz iKasa. – Wycofujemy z oferty płatności komórką za pomocą aplikacji iKasa oraz MasterCard Mobile. Klienci mogą z nich korzystać do końca 2016 r. W zamian wprowadziliśmy nową bankowość mobilną, w której można uruchomić zbliżeniowe płatności komórką Blik i HCE – czytam w przysłanym przez Getin komunikacie.

Przeczytajcie także: LG Pay chce obsługiwać starsze terminale

MasterCard Mobile to rozwiązanie służące do płatności w internecie oraz aplikacjach mobilnych, zastąpione przez Mastercarda cyfrowym portfelem Masterpass. Natomiast iKasa to system płatności mobilnych wprowadzony kilka lat temu do obsługi klientów Biedronki. Wówczas operator tego systemu miał nadzieję na rozbudowę sieci akceptacji swojego instrumentu. Okazało się jednak, że pomysł nie załapał, a Biedronka pozostała jedyną siecią handlową, która przyjmowała płatności iKasą.

System płatności mobilnych iKasa, pozwalający na inicjację płatności poprzez podanie kodu liczbowego, oferowały swoim klientom tylko trzy banki, oprócz Getinu także Alior i Pekao. Transakcyjność iKasy konsekwentnie spada. Jej popularność zmniejszyła się szczególnie po tym, jak Biedronka wprowadziła możliwość płatności kartami a Pekao wprowadził do swojej aplikacji płatności HCE. Na razie nie mam informacji, aby Pekao oraz Alior wycofały się z iKasy, ale to chyba przesądzone, a system ostatecznie trafi do lamusa.

Przeczytajcie także: Płatności za paliwo bez wychodzenia z auta

Natomiast przy okazji rezygnacji z iKasy Getin wprowadza jeszcze kilka innych zmian do regulaminów i cenników. Z tych niekorzystnych dla klientów znalazłem dwie drobnostki, czyli zmniejszenie z dwóch do jednego liczby bezpłatnych przelewów z rachunków oszczędnościowych oraz rezygnację z oferowania Rachunku Młodzieżowego. Z korzystnych – zapowiedź zwiększenia liczby sposobów logowania się do bankowości mobilnej. Obecnie Getin pozwala na logowanie hasłem lub tzw. wężykiem. Przypuszczam więc, że w najbliższym czasie będzie można logować się przez smartfona na rachunek za pomocą biometrii, np. odcisku palca.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies