Prawie jedna czwarta ankietowanych zgodziłaby się logować na konto hasłem do Facebooka
Ponad 90 proc. przedsiębiorstw do końca roku zwiększy inwestycje w aplikacje mobilne. Połowa małych amerykańskich firm do końca 2017 r. zaoferuje klientom własną apkę – wynika z raportu "Gemalto: Building trust in mobile apps - the consumer perspective".
Natomiast gwałtowny rozwój sprzedaży towarów i usług przez kanały mobilne powoduje, że rośnie liczba ataków hackerskich na użytkowników smartfonów. Firma Gemalto na podstawie badania przeprowadzonego w sześciu krajach* sprawdziła, jak postrzegają oni kwestie bezpieczeństwa związane z użytkowaniem urządzeń i aplikacji.
Przede wszystkim stwierdzono, że przeciętny użytkownik smartfona spędza już przed jego ekranem co najmniej trzy godziny dziennie. Większość tego czasu (87 proc.) zajmuje mu obsługa aplikacji. Wyniki pokazały, że prawie dwie trzecie ankietowanych korzysta na smartfonie z aplikacji bankowych, a nieco ponad 40 proc. używa telefonów do płatności mobilnych.
Wprawdzie najczęstsze obawy użytkowników wiążą się z utratą lub kradzieżą smartfona, a przez to z wyciekiem wrażliwych danych (31,5 proc.), ale zaraz potem ankietowani wskazują na fraudy towarzyszące płatnościom online (16,5 proc.), wyłudzanie danych logowania się do banków (10,4 proc.) oraz włamania na konto (10,4 proc.).
Najwięcej badanych (37,1 proc.) uważa też, że o bezpieczeństwo operacji przeprowadzanych za pomocą aplikacji powinien zadbać bank. Na drugim miejscu wskazywany jest producent smartfona. Co ciekawe, z raportu wynika, że aż 13,1 proc. badanych zgodziłoby się logować na konto w banku za pomocą hasła do Facebooka. Dodatkowe 9 proc. mogłoby to robić, gdyby autoryzacja do Facebooka była dwustopniowa.
*Badanie przeprowadzono w czerwcu 2016 r. na próbie 1,3 tys. osób w Brazylii, Wielkiej Brytanii, Południowej Afryce, Singapurze, Holandii oraz USA.