Nie tylko Walmart czy Zara inwestują we własne rozwiązania płatnicze. Teraz stawia na to także francuska sieć hipermarketów. Na razie w Hiszpanii
Carrefour wspólnie z Gemalto zaoferuje klientom płatności HCE. Cyfrowe wersje wydawanych z jego logo kart bankowych będzie można umieścić w aplikacji na smartfonach z systemem operacyjnym Android. Będzie można nimi płacić zbliżeniowo na terminalach obsługujących technologię NFC.
Aplikacja przy okazji przeprowadzanych transakcji będzie także automatycznie gromadzić punkty w programie lojalnościowym. Nowe rozwiązanie jest testowane w hiszpańskiej sieci sklepów Carrefoura od początku 2016 r. Obecnie w tym kraju ok. 2,3 mln klientów używa kart płatniczych od Carrefoura. Jest tu także kilkaset tysięcy POS-ów przystosowanych do obsługi płatności bezstykowych.
Carrefour i Gemalto nie wykluczają, że wdrażane właśnie w Hiszpanii rozwiązanie zostanie zaimplementowane także w innych krajach, choć konkrety na razie nie są ujawniane. W Polsce na koniec 2015 r. we francuskiej sieci było ok. 800 sklepów.
Carrefour to kolejna sieć handlowa, która w ostatnim czasie zdecydowała się na własne płatności mobilne. Wcześniej zrobił to między innymi amerykański Walmart, czy właściciel takich marek jak Zara. Pomału zaczyna przypominać to jakieś szaleństwo.