Do 2030 r. za jej pomocą Adyen planuje zebrać 100 mln dolarów
Adyen, jeden z międzynarodowych operatorów płatności, poinformował o zebraniu kwoty 25 mln dol. za pomocą Adyen Giving. Od momentu uruchomienia tej platformy w 2020 r. klienci z całego świata za jej pomocą dokonali 35 mln mikrotransakcji na cele charytatywne. Adyen zobowiązał się do podwajania każdej darowizny dokonywanej za pośrednictwem platformy Giving przez cały 2025 rok.
Jak podkreślają przedstawiciele Adyena, przed uruchomieniem Giving firmy musiały zmagać się z rozproszonymi systemami do zbierania darowizn, wymagającymi odrębnych umów z każdą organizacją charytatywną, ręcznego rozliczania wielu walut oraz pokonania wyzwań związanych z regulacjami. – Przekształciliśmy moment płatności w punkt styku z misją społeczną. Dzięki integracji funkcji darowizn z naszą infrastrukturą płatniczą, uwalniamy marki od skomplikowanej logistyki i umożliwiamy ich klientom – w prosty dla nich sposób – wspieranie organizacji, które są im bliskie – mówi Dominique Simons, Head of Impact w Adyen.
Adyen Giving to platforma do zbierania funduszy, która jest częścią systemu płatności Adyen. Umożliwia firmom, organizacjom non-profit i innym podmiotom łatwe organizowanie darowizn na rzecz różnych celów charytatywnych. Dzięki tej usłudze, klienci mogą przekazywać datki bezpośrednio podczas procesu zakupowego, na przykład poprzez dodanie opcji "darowizny" do płatności online. Obecnie z rozwiązania korzysta ponad 150 marek w 30 krajach.