Realizacja nowej strategii, która wkrótce ma zostać ogłoszona, pozwolić ma Aliorowi zbliżyć się do pierwszej piątki największych banków w Polsce
Dzisiejszy Puls Biznesu publikuje obszerny wywiad z Piotrem Żabskim, prezesem Aliora. Szef banku mówi między innymi o tym, co znajdzie się w nowej strategii Aliora, która w najbliższym czasie zostanie ogłoszona. Jej głównym założeniem ma być wzrost w większości segmentów rynku szybciej niż konkurencja, co ma pozwolić ósmemu największemu bankowi w Polsce na zbliżenie się do pierwszej piątki.
Alior chce więc zachęcać coraz więcej klientów do tego, by nie tylko pożyczali od niego pieniądze, ale zostawali z nim na dłużej i zakładali rachunki osobiste. Pomóc w tym ma na przykład aplikacja mobilna nowej generacji. Bank pracuje obecnie nad nią, a jej pierwsza wersja ma pojawić się na rynku jeszcze w tym roku. Natomiast jeśli chodzi o nową apkę dla klientów firmowych, to jest ona prawie gotowa – aktualnie trwają testy family and friends.
Z innych informacji przekazanych przez Żabskiego uwagę zwraca zapowiedź zwiększenia, wynoszącego obecnie 15 proc., udziału opłat i prowizji w całości przychodów banku. To może oznaczać podwyżki cen dla klientów. Pojawia się jednak pytanie, jak bank chce zdobywać klientów szybciej niż konkurencja, podnosząc jednocześnie ceny. Prezes Aliora zapowiedział też rozwój procesów kredytowych w kierunku cyfrowej hipoteki. Nie wykluczył też, że kierowana przez niego instytucja wprowadzi płatności odroczone, oferowane przez Blika.
Źródło: Puls Biznesu