W minionym kwartale liczba klientów logujących się na rachunki wyłącznie z urządzeń mobilnych wzrosła o ponad 800 tys.
W IV kw. 2024 r. liczba klientów "mobile only" sięgnęła blisko 18,9 mln – wynika z danych udostępnionych przez banki serwisowi cashless.pl. "Mobile only" to klienci logujący się w danym okresie do banku tylko poprzez urządzenia mobilne. W ostatnim kwartale 2024 r. było ich o prawie 842 tys. więcej niż w III kw. ub.r. (+4,7 proc.) i o ponad 2,4 mln więcej niż IV kw. 2023 r. (+14,8 proc.).
Najwięcej klientów "mobile only" – ponad 4,6 mln – miał w IV kw. 2024 r. bank PKO BP. To o ponad 173 tys. więcej niż w poprzednim kwartale (+3,9 proc.) i o ponad 497 tys. więcej niż w IV kw. 2023 r. (+12 proc.). ING – drugi w zestawieniu – obsługiwał w omawianym okresie blisko 2,4 mln klientów "mobile only". Oznacza to wzrost o 182 tys. w porównaniu z III kw. 2024 r. (+8,3 proc.) i było to o 421 tys. więcej niż w analogicznym kwartale rok wcześniej (+21,5 proc.).
Pekao zamknął IV kw. ub.r. liczbą ponad 2,2 mln klientów logujących się do banku tylko za pomocą urządzeń mobilnych. To wzrost o 74 tys. w skali kwartału (+3,4 proc.) i o 359 tys. w skali roku (+19 proc.).
Wszystkie ankietowane przez cashless.pl banki odnotowały wzrost w tej kategorii, zarówno w porównaniu z poprzednim kwartałem, jak i w zestawieniu z IV kw. 2023 r. Jeśli chodzi o zmiany kwartalne, najwyższą dynamikę wzrostu zanotował wspomniany już ING (+8,3 proc.) oraz Alior Bank (+7,8 proc.). W przypadku zmiany rocznej, najszybciej przyrastała liczba klientów "mobile only" w Aliorze. Bank w IV kw. ub.r. miał nieco ponad 1 mln takich klientów. W ciągu roku poprawił wynik o prawie 245 tys., czyli o 31,1 proc.
Fot. Maciej Bednarek