Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
PKO, ING i Pekao. To banki z największą liczbą klientów "mobile only"

W minionym kwartale liczba klientów logujących się na rachunki wyłącznie z urządzeń mobilnych wzrosła o ponad 800 tys.

W IV kw. 2024 r. liczba klientów "mobile only" sięgnęła blisko 18,9 mln – wynika z danych udostępnionych przez banki serwisowi cashless.pl. "Mobile only" to klienci logujący się w danym okresie do banku tylko poprzez urządzenia mobilne. W ostatnim kwartale 2024 r. było ich o prawie 842 tys. więcej niż w III kw. ub.r. (+4,7 proc.) i o ponad 2,4 mln więcej niż IV kw. 2023 r. (+14,8 proc.).

Przeczytajcie także:  W ciągu roku o prawie 2,8 mln wzrosła liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych

Najwięcej klientów "mobile only" – ponad 4,6 mln – miał w IV kw. 2024 r. bank PKO BP. To o ponad 173 tys. więcej niż w poprzednim kwartale (+3,9 proc.) i o ponad 497 tys. więcej niż w IV kw. 2023 r. (+12 proc.). ING – drugi w zestawieniu – obsługiwał w omawianym okresie blisko 2,4 mln klientów "mobile only". Oznacza to wzrost o 182 tys. w porównaniu z III kw. 2024 r. (+8,3 proc.) i było to o 421 tys. więcej niż w analogicznym kwartale rok wcześniej (+21,5 proc.). 

Pekao zamknął IV kw. ub.r. liczbą ponad 2,2 mln klientów logujących się do banku tylko za pomocą urządzeń mobilnych. To wzrost o 74 tys. w skali kwartału (+3,4 proc.) i o 359 tys. w skali roku (+19 proc.).

Przeczytajcie także:  Z bankowości internetowej aktywnie korzysta niespełna połowa uprawnionych klientów

Wszystkie ankietowane przez cashless.pl banki odnotowały wzrost w tej kategorii, zarówno w porównaniu z poprzednim kwartałem, jak i w zestawieniu z IV kw. 2023 r. Jeśli chodzi o zmiany kwartalne, najwyższą dynamikę wzrostu zanotował wspomniany już ING (+8,3 proc.) oraz Alior Bank (+7,8 proc.). W przypadku zmiany rocznej, najszybciej przyrastała liczba klientów "mobile only" w Aliorze. Bank w IV kw. ub.r. miał nieco ponad 1 mln takich klientów. W ciągu roku poprawił wynik o prawie 245 tys., czyli o 31,1 proc.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies