Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Nowy rekord biletów mobilnych w Warszawie. Ich udział w całości sprzedaży to już 40 proc.

W ciągu roku sprzedaż biletów przez aplikacje mobilne w stolicy zwiększyła się o kilkanaście procent

Z danych opublikowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wynika, że sprzedaż biletów komunikacji miejskiej przez aplikacje mobilne pobiła w stolicy kolejny rekord. W ubiegłym roku przez apki na smartfonach pasażerowie kupili 46,4 mln biletów. To o kilkanaście procent więcej niż przed rokiem, kiedy w ten sposób sprzedano ok. 40 mln biletów.

Przeczytajcie także: Tap to pay już dostępny w Polsce

Najważniejsze jednak jest to, że aplikacje stały się najpopularniejszym sposobem wnoszenia opłat za przejazdy komunikacją miejską. Ich udział w całej sprzedaży, która wyniosła w 2024 r. ok. 115,1 mln biletów, wyniósł już ok. 40 proc. To zasługa nie tylko tego, że popularność aplikacji mobilnych rośnie, ale także spadku sprzedaży w biletomatach stacjonarnych. W ub. roku za ich pomocą kupiono 32,2 mln biletów, podczas gdy rok wcześniej było to 35,3 mln.

Spadła też sprzedaż realizowana w stacjonarnych punktach sprzedaży – do 10,6 mln sztuk z 12,8 mln biletów rok wcześniej. Dla porównania w biletomatach mobilnych, zainstalowanych na pokładach pojazdów komunikacji miejskiej sprzedano 24,8 mln biletów (rok wcześniej było to 23,8 mln), a w punktach obsługi pasażerów ZTM – 1,1 mln – mniej więcej tyle samo co w 2023 r.

Przeczytajcie także: Sfinalizowano przejęcie spółek z grupy Punkta

Przypomnę, że bilety krótkookresowe pasażerowie autobusów, tramwajów czy metra w Warszawie mogą kupować przez aplikacje takich operatorów jak: GoPay, Jakdojade, Mobilet, mPay, SkyCash i zbiletem.pl. Dla mieszkańców stolicy i przebywających tu dłużej dostępna jest też warszawska aplikacja Mobiwawa, za pośrednictwem której można kupować bilety długookresowe, np. miesięczne i kwartalne. Niestety, apka przygotowana przez miasto wciąż ma fatalny tzw. user experience (w markecie Google Play jej ocena to zaledwie 1,8 pkt. na 5 możliwych). Gdyby nie to, osób kupujących za jej pomocą "miesięczne" i "kwartalne" byłoby zapewne więcej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies