W IV kw. 2024 r. – w porównaniu z kwartałem poprzednim – liczba mobilnych klientów zwiększyła się o blisko pół miliona, zaś w zestawieniu z IV kw. 2023 r. o 2,1 mln
Z danych udostępnionych przez banki serwisowi cashless.pl wynika, że w IV kw. 2024 r. instytucje finansowe miały ponad 26,7 mln mobilnych klientów. Chodzi nie tylko o klientów, którzy korzystają z usług bankowych przez aplikację mobilną, ale też np. też przez wersje light stron na urządzeniach mobilnych. Podajemy liczbę aktywnych klientów mobilnych, a więc logujących się na konto przynajmniej raz w miesiącu.
W porównaniu z III kw. ub.r. liczba klientów mobilnych zwiększyła się o ponad 474 tys., czyli o 1,8 proc. W zestawieniu z ostatnim kwartałem 2023 r. wzrost wyniósł ponad 2,1 mln (+8,5 proc.).
Liderem tego zestawienia jest bank PKO BP, który w ostatnim kwartale ub.r. miał prawie 6,3 mln mobilnych klientów, o 83 tys. więcej niż w kwartale poprzednim (+1,3 proc.) i o prawie 417 tys. więcej niż w IV kw. 2023 r. W omawianym okresie mBank obsługiwał prawie 3,5 mln mobilnych klientów. Oznacza to wzrost o 36 tys. w porównaniu z III kw. 2024 r. (+1,1 proc.) i o prawie 137 tys. w skali roku (+4,1 proc.).
Za mBankiem, z wynikiem zaledwie o 21,8 tys. niższym, znalazł się Pekao. W IV kw. 2024 r. bank miał ponad 3,4 mln mobilnych klientów, co oznacza wzrost o prawie 39 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem (+1,4 proc.) i o ponad 295 tys. względem analogicznego okresu rok wcześniej (+9,4 proc.).
Wszystkie ankietowane banki odnotowały wzrost w tej kategorii, zarówno w skali kwartału, jak i roku. Jeśli chodzi o zmianę kwartalną, najwyższą dynamikę odnotowały banki Credit Agricole (+4,7 proc.) i Nest Bank (+4,3 proc.), zaś w przypadku zmiany rocznej: Alior Bank (+17,6 proc.), Credit Agricole (+17,3 proc.) oraz Bank Pocztowy (+12,8 proc.).
Fot. Maciej Bednarek