Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Visa: wydatki na gry wideo w Europie rosną szybciej niż na podróże, modę, teatr i kino

Najwięcej na gry wydają Hiszpanie, zaś najczęściej kupują je Węgrzy

Jak wynika z danych opublikowanych przez organizację Visa, w 2024 r. wydatki posiadaczy kart Visa na rozrywki związane z grami wideo w Europie zwiększyły się o 16,7 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. To z kolei oznacza o 40 proc. wyższe tempo wzrostu w tym segmencie niż ogólny wzrost wydatków posiadaczy kart tej organizacji płatniczej. W ubiegłym roku wydatki na gry urosły bardziej niż te przeznaczone na podróże, modę czy kino i teatr – odpowiednio o 60, 75 oraz 85 proc.

Z danych Visa wynika też, że gracze wydają więcej i dokonują większej liczby transakcji niż przeciętny użytkownik karty Visa w Europie. Najwięcej pieniędzy na tego typu rozrywki przeznaczają Hiszpanie. Z kolei Węgrzy przeprowadzają średnio najwięcej transakcji.

Przeczytajcie także: W IV kw. 2024 r. mniej zbliżeniowych płatności portfelami cyfrowymi

Visa (na podstawie badania przeprowadzonego w lutym 2025 r. wśród ponad 5,5 tys. konsumentów w wieku 18-65 lat) podkreśla też rosnący wpływ influencerów na zakupy związane z grami. Co czwarty polski gracz twierdzi, że twórcy treści związanych z grami wideo mają istotny udział w ich procesie decyzyjnym, jeśli chodzi o wydatki.

Ponadto, prawie połowa graczy angażuje się w działalność twórców gamingowych, np. oglądając ich filmy przynajmniej raz w tygodniu. Rośnie też podaż treści rozrywkowych związanych z branżą gier. Z danych Visa wynika, że co piąty gracz streamuje, a blisko 18 proc. udostępnia treści związane z grami w mediach społecznościowych.

Przeczytajcie także: Klarna wycofuje aplikację Stocard

Visa twórców treści cyfrowych, w tym związanych z rynkiem gier, traktuje tak jak małe firmy. To zaś oznacza, że mogą oni korzystać z szybkich płatności za pomocą narzędzi, zasobów i produktów finansowych, które do tej pory dostępne były tylko dla przedsiębiorstw. Więcej na ten temat w tym artykule.

Fot. Pixabay

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: VISA

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies