Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Badanie Providenta na temat płatności: usługi odroczone pozostają niszą

Wśród polskich klientów kupujących online bardzo popularny jest Blik, ale wciąż ma on duży potencjał wzrostu

Biuro prasowe Providenta w Polsce udostępniło wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie spółki, a dotyczącego m.in. płatności w środowisku internetowym. Sondaż potwierdza wiele trendów rozwijających się na naszym rynku od dawna. Natomiast zaskakiwać może wciąż bardzo niska popularność płatności odroczonych.

Przeczytajcie także: Tap to pay do Apple'a już w marcu w Polsce

Badanie dowodzi, że podczas zakupów online z usług BNPL (buy now, pay later, czyli z angielskiego kup teraz, zapłać później), zawsze lub prawie zawsze korzysta 1,1 proc. klientów, 2,7 proc. – bardzo często, 4,3 proc. – często, a sporadycznie – 4,4 proc. Jednak aż 87,4 proc. ankietowanych z usług BNPL nie korzysta nigdy. Również zakupy ratalne nie cieszą się ogromną popularnością – nigdy podczas płatności online tego narzędzia nie wykorzystuje ponad 66 proc. respondentów.

Dla większości czytelników cashless.pl zapewne nie będzie zaskoczeniem, że bardzo popularnym narzędziem płatniczym w internecie wśród polskich klientów jest Blik. Natomiast ciekawe może być to, że ma on jeszcze spory potencjał wzrostu. Z badania Providenta wynika bowiem, że zawsze, bardzo często, często lub sporadycznie z Blika korzysta do płatności online 64,6 proc. respondentów. Jednak 35,4 proc. wciąż tego nie robi. Na rynku nadal jest więc spore grono klientów, o których operator Blika może powalczyć.

Przeczytajcie także: Zgłoście swoją firme do Mapy polskiego fintechu 2025

Z badania Providenta wynika także, że wciąż znaczna część społeczeństwa, przynajmniej sporadycznie, płaci za zakupy internetowe gotówką za pobraniem – wskazało na to prawie 60 proc. ankietowanych. Nigdy nie robi tak 40,3 proc. badanych. Gotówka przegrywa tu jednak z kartami, które przynajmniej sporadycznie używane są do płatności internetowych przez 68,5 proc. uczestników badania. Nie robi tego nigdy – 31,5 proc. ankietowanych.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies