Bank powiadomi wkrótce swoich klientów o zmianach e-mailem lub w serwisie transakcyjnym
Bank PKO poinformował o planowanych zmianach limitów transakcyjnych dla klientów Inteligo – marki, której jest właścicielem. Od 6 maja 2025 r. obowiązywać będą nowe rodzaje limitów domyślnych oraz maksymalnych dla aplikacji mobilnej IKO. Wprowadzone zostaną też m.in. domyślne dzienne limity na przelewy z Konta Inteligo w serwisie internetowym i telefonicznym. Bank wyjaśnia, że celem zmian jest wzmocnienie systemów i ochrona klientów przed działaniami cyberprzestępców.
Niedawno, o czym pisaliśmy w cashless.pl, bank poinformował, że również od 6 maja zmienią się limity transakcyjne dla klientów PKO BP. Za pośrednictwem serwisu internetowego iPKO dziennie klienci będą mogli przelać nie więcej niż 10 tys. zł. Jeśli klient przed zmianą będzie miał ustawiony limit na wyższym poziomie, bank automatycznie obniży go do poziomu domyślnego. Klienci będą mogli zmieniać wysokość limitu, ale przy wyższych kwotach będzie to warunkowane skorzystaniem z mobilnej autoryzacji czy weryfikacji behawioralnej.
Jak pisze biuro prasowe PKO w odpowiedzi na moje pytanie, zmiany dla klientów Inteligo będą wyglądały podobnie, ale z pewnymi różnicami. – Limit – choć też będzie wynosił 10 tys. zł – nie będzie obowiązywał dla każdego konta z osobna, tak jak w przypadku iPKO, a będzie limitem dziennym dla wszystkich kont łącznie – pisze biuro prasowe banku.
Kolejną różnicą będzie limit maksymalny. – Klient będzie mógł nadany przez bank limit domyślny (10 tys. zł) zmienić na dowolny, własny limit. Niemniej, bank będzie stosował limit maksymalny na pojedynczą transakcję, który – tak jak dotychczas – będzie wynosił 300 tys. zł. Zlecenie transakcji na wyższą kwotę w serwisie Inteligo będzie wymagało potwierdzenia telefonicznego przelewu z pracownikiem banku na infolinii – tłumaczą służby prasowe PKO.
Fot. Maciej Bednarek