Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Nowe produkty i więcej klientów. Uczestnicy Cashless Breakfast o perspektywach dla płatności odroczonych

Zdaniem ekspertów zaproszonych przez cashless.pl rynek płatności odroczonych w Polsce jest już dojrzały, ale wciąż ma perspektywy rozwoju

Dziś w Warszawie odbyło się pierwsze w tym roku wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. Tematem spotkania były nowe inicjatywy na rynku płatności odroczonych w Polsce. Śniadanie rozpoczęło się od panelu dyskusyjnego z udziałem Karoliny Laudy (lead product manager w Tpay), Krystiana Drzewickiego (head of payments w RTV EURO AGD) i Tomasza Saulewicza (product owner w Blik).

Przedstawiciel RTV EURO AGD odniósł się do wpływu płatności odroczonych na konwersję i zmniejszenie liczby tzw. odrzuconych koszyków. – Oczywiście w każdej branży wygląda to zapewne inaczej. Z naszej perspektywy widzimy, że płatności odroczone sprawiają, że mniej koszyków jest porzucanych, w efekcie ta metoda płatności wpływa na wzrost sprzedaży. Ma to miejsce zwłaszcza pod koniec lub na początku miesiąca, a więc wtedy, kiedy większość konsumentów spodziewa się wypłaty pensji. Dzięki płatnościom odroczonym konsumenci na przykład mogą skorzystać z promocji, choć w danej chwili brakuje im płynności – powiedział Krystian Drzewicki.

Przeczytajcie także: Ogłoszenie wyników rankingu Wpływowych kobiet już 6. marca

Z kolei Tomasz Saulewicz mówił na temat planów związanych z rozwojem usługi Blik Płacę Później. – W IV kw. 2024 r. ruszyliśmy z szerszą kampanią informacyjną na jej temat. Od tamtej pory odnotowujemy duży wzrost zainteresowania korzystaniem z niej, niemniej widzimy też potencjał dalszego wzrostu. Na ten rok zaplanowaliśmy wdrożenia możliwości spłaty należności w ratach oraz udostępnienia Blik Płacę Później w kilku kolejnych bankach. Wierzymy, że w tej grupie znajdzie się też PKO BP – powiedział przedstawiciel Blika.

Natomiast Karolina Laudy zaznaczyła, że dokładanie kolejnych metod płatności, takich jak np. płatności odroczone, w bramce internetowej ma swoje granice. Dlatego reprezentowana przez nią firmą dostrzega możliwości rozwoju także w rozbudowie procesu zakupowego. – Mam na myśli na przykład wprowadzenie usług typu „omnichannel”. W myśl tej zasady zakup produktu może zostać zainicjowany w telefonie, np. w sklepie stacjonarnym a zakończony na stronie internetowej. Pilotaż tego rodzaju rozwiązania wdrożyliśmy już pod koniec ubiegłego roku a w tym chcemy go unowocześniać – powiedziała przedstawicielka Tpay.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na premierę plebiscytu Cashless Pay 2024

W drugiej części dzisiejszego Cashless Breakfast redaktor naczelny serwisu Jacek Uryniuk rozmawiał z Urszulą Kasperską, dyrektorką sprzedaży i rozwoju biznesu w Twisto Polska. Jej zdaniem rynek płatności odroczonych w naszym kraju jest dość nasycony, co wynika m.in. z silnej i licznej konkurencji. – Wciąż widzimy jednak na nim perspektywy wzrostu i sporo przestrzeni do zachęcania kolejnych konsumentów do korzystania z płatności odroczonych. Silna konkurencja to dobra wiadomość dla kupujących, bo wymusza wzrost innowacyjności ze strony dostawców usług. To oczywiście wyzwanie, ale także szansa rozwoju – powiedziała Urszula Kasperska.

Program merytoryczny styczniowego Cashless Breakfast zakończyła rozmowa z Arturem Zwalińskim, zastępcą dyrektora w departamencie ochrony zbiorowych interesów konsumentów w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zwaliński podkreślił, że jak dotąd nie napływają do urzędu skargi na instytucje działające w obszarze płatności odroczonych. – Jednak największym zagrożeniem wynikającym z korzystania z płatności odroczonych przez konsumentów jest ryzyko przekredytowania. Dlatego w opinii UOKiK-u płatność odroczoną należy traktować jak kredyt, dzięki czemu transakcje zawierane przez klientów są raportowane a ich zdolność kredytowa odpowiednio badana przed udzieleniem finansowania – powiedział Artur Zwaliński.

Tradycyjnie już Cashless Breakfast zakończyła sesja networkingowa przy śniadaniu i porannej kawie.  Partnerem głównym dzisiejszego spotkania Cashless Breakfast był Blik. Partnerem wspierającym została firma Twisto.

A redakcja cashless.pl zaprasza już na kolejne wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast, które odbędzie się już 11 lutego. Ogłosimy wtedy wyniki tegorocznej edycji Cashless Pay czyli plebiscytu czytelników cashless.pl, którzy wybrali najciekawszy projekt, najciekawszą kartę i najciekawsze wydarzenie branży płatniczej w 2024 r.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies