Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Nowe produkty i więcej klientów. Uczestnicy Cashless Breakfast o perspektywach dla płatności odroczonych

Zdaniem ekspertów zaproszonych przez cashless.pl rynek płatności odroczonych w Polsce jest już dojrzały, ale wciąż ma perspektywy rozwoju

Dziś w Warszawie odbyło się pierwsze w tym roku wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. Tematem spotkania były nowe inicjatywy na rynku płatności odroczonych w Polsce. Śniadanie rozpoczęło się od panelu dyskusyjnego z udziałem Karoliny Laudy (lead product manager w Tpay), Krystiana Drzewickiego (head of payments w RTV EURO AGD) i Tomasza Saulewicza (product owner w Blik).

Przedstawiciel RTV EURO AGD odniósł się do wpływu płatności odroczonych na konwersję i zmniejszenie liczby tzw. odrzuconych koszyków. – Oczywiście w każdej branży wygląda to zapewne inaczej. Z naszej perspektywy widzimy, że płatności odroczone sprawiają, że mniej koszyków jest porzucanych, w efekcie ta metoda płatności wpływa na wzrost sprzedaży. Ma to miejsce zwłaszcza pod koniec lub na początku miesiąca, a więc wtedy, kiedy większość konsumentów spodziewa się wypłaty pensji. Dzięki płatnościom odroczonym konsumenci na przykład mogą skorzystać z promocji, choć w danej chwili brakuje im płynności – powiedział Krystian Drzewicki.

Przeczytajcie także: Ogłoszenie wyników rankingu Wpływowych kobiet już 6. marca

Z kolei Tomasz Saulewicz mówił na temat planów związanych z rozwojem usługi Blik Płacę Później. – W IV kw. 2024 r. ruszyliśmy z szerszą kampanią informacyjną na jej temat. Od tamtej pory odnotowujemy duży wzrost zainteresowania korzystaniem z niej, niemniej widzimy też potencjał dalszego wzrostu. Na ten rok zaplanowaliśmy wdrożenia możliwości spłaty należności w ratach oraz udostępnienia Blik Płacę Później w kilku kolejnych bankach. Wierzymy, że w tej grupie znajdzie się też PKO BP – powiedział przedstawiciel Blika.

Natomiast Karolina Laudy zaznaczyła, że dokładanie kolejnych metod płatności, takich jak np. płatności odroczone, w bramce internetowej ma swoje granice. Dlatego reprezentowana przez nią firmą dostrzega możliwości rozwoju także w rozbudowie procesu zakupowego. – Mam na myśli na przykład wprowadzenie usług typu „omnichannel”. W myśl tej zasady zakup produktu może zostać zainicjowany w telefonie, np. w sklepie stacjonarnym a zakończony na stronie internetowej. Pilotaż tego rodzaju rozwiązania wdrożyliśmy już pod koniec ubiegłego roku a w tym chcemy go unowocześniać – powiedziała przedstawicielka Tpay.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na premierę plebiscytu Cashless Pay 2024

W drugiej części dzisiejszego Cashless Breakfast redaktor naczelny serwisu Jacek Uryniuk rozmawiał z Urszulą Kasperską, dyrektorką sprzedaży i rozwoju biznesu w Twisto Polska. Jej zdaniem rynek płatności odroczonych w naszym kraju jest dość nasycony, co wynika m.in. z silnej i licznej konkurencji. – Wciąż widzimy jednak na nim perspektywy wzrostu i sporo przestrzeni do zachęcania kolejnych konsumentów do korzystania z płatności odroczonych. Silna konkurencja to dobra wiadomość dla kupujących, bo wymusza wzrost innowacyjności ze strony dostawców usług. To oczywiście wyzwanie, ale także szansa rozwoju – powiedziała Urszula Kasperska.

Program merytoryczny styczniowego Cashless Breakfast zakończyła rozmowa z Arturem Zwalińskim, zastępcą dyrektora w departamencie ochrony zbiorowych interesów konsumentów w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zwaliński podkreślił, że jak dotąd nie napływają do urzędu skargi na instytucje działające w obszarze płatności odroczonych. – Jednak największym zagrożeniem wynikającym z korzystania z płatności odroczonych przez konsumentów jest ryzyko przekredytowania. Dlatego w opinii UOKiK-u płatność odroczoną należy traktować jak kredyt, dzięki czemu transakcje zawierane przez klientów są raportowane a ich zdolność kredytowa odpowiednio badana przed udzieleniem finansowania – powiedział Artur Zwaliński.

Tradycyjnie już Cashless Breakfast zakończyła sesja networkingowa przy śniadaniu i porannej kawie.  Partnerem głównym dzisiejszego spotkania Cashless Breakfast był Blik. Partnerem wspierającym została firma Twisto.

A redakcja cashless.pl zaprasza już na kolejne wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast, które odbędzie się już 11 lutego. Ogłosimy wtedy wyniki tegorocznej edycji Cashless Pay czyli plebiscytu czytelników cashless.pl, którzy wybrali najciekawszy projekt, najciekawszą kartę i najciekawsze wydarzenie branży płatniczej w 2024 r.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies