Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Raport Panorama polskich płatności już do pobrania

W raporcie oprócz Panoramy znajdziecie też analizę sytuacji w branży płatniczej oraz interesujące felietony ekspertów zaproszonych przez cashless.pl

Wczoraj w Warszawie odbyło się kolejne wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast, podczas którego ogłosiliśmy wyniki plebiscytu Cashless Pay 2024. Kto w tym roku zdobył tytuł najciekawszej karty, projektu i wydarzenia płatniczego, przeczytacie w artykule: Plebiscyt Cashless Pay 2024 rozstrzygnięty. Wśród zwycięzców PayEye, Revolut i VeloBank.

Dziś natomiast chciałbym zachęcić Was do pobrania raportu, jak co roku towarzyszącego plebiscytowi Cashless Pay. W raporcie znajdziecie również Panoramę polskich płatności, czyli projekt, który w jednym miejscu gromadzi informacje na temat wszystkich, najważniejszych podmiotów działających w polskiej branży płatniczej.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na Cashless Breakfast dotyczący strategii antyfraudowych

Elementem raportu jest również analiza sytuacji w płatnościach, powstała na bazie ekskluzywnych danych zbieranych przez cały roku przez analityków cashless.pl. Uzupełnieniem są komentarze zaproszonych przez redakcję ekspertów, w których dzielą się swoimi przemyśleniami i obserwacjami na temat polskiego rynku płatniczego. Raport można pobrać bezpłatnie, klikając w poniższy baner.

Wracając zaś do wczorajszego Cashless Breakfast, w jego trakcie odbył się także panel dyskusyjny podsumowujący najważniejsze wydarzenia i trendy, które kształtowały rynek płatności w Polsce w roku ubiegłym i będą miały na niego wpływ w 2025 r.

Bogna Antosiak, odpowiedzialna m.in. za e-commerce w mBanku, powiedziała, że wydatki realizowane bezgotówkowo przez klientów tej instytucji w internecie przekroczyły już te, realizowane w sklepach stacjonarnych. – Spodziewamy się, że ten trend będzie się utrzymywał, choć już zapewne nie z taką dynamiką jak w ostatnich latach. Było to jednym z powodów, dla którego zdecydowaliśmy się uruchomić projekt mOkazje zakupy – powiedziała przedstawicielka mBanku. Innym, jak dodała, było to, że prognozy wskazują na rosnącą rolę marketplace’ów w handlu internetowym, czyli na platformach, na których sprzedaż prowadzą różne sklepy.

Przeczytajcie także: Ostatnia szansa na oddanie głosu na Osobowość polskich płatności 2025

Z kolei Daria Auguścik, odpowiedzialna za e-commerce w Mastercardzie, przypomniała, że choć popularność płatności elektronicznych cały czas rośnie, to wciąż 20-30 proc. sklepów internetowych nie akceptuje transakcji kartowych. Stało się to przyczyną uruchomienia programu rozwoju płatności w e-commerce, czego podjęła się niedawno fundacja Polska Bezgotówkowa. – Wspieranie tego projektu będzie jednym z głównych celów Mastercarda w najbliższym czasie. Drugim obszarem, który nasza organizacja chce wspierać, to dalszy rozwój płatności bezgotówkowych w sferze rządowej, a więc m.in. przez mObywatela – powiedziała Daria Auguścik.

Natomiast Urszula Kasperska, która jest dyrektorką sprzedaży i rozwoju biznesu w Twisto Polska, podkreśliła, że choć e-commerce w ostatnim czasie szybko rósł, wciąż ma przed sobą duży potencjał dalszego wzrostu. – Na przykład wartość finansowania zrealizowanego przy pomocy usług z zakresu płatności odroczonych w 2024 r. wyniosła w Polsce prawie 11 mld zł, czyli dwukrotnie więcej niż w 2023 r. Przewidujemy, że trend wzrostowy w płatnościach odroczonych, jak i w całym e-commerce, się utrzyma. Zwłaszcza że coraz większą rolę na nim odgrywać będzie pokolenie "Z" – powiedziała Urszula Kasperska.

Partnerem wspierającym tegoroczne Cashless Pay oraz Panoramę polskich płatności została firma Zen, partnerem technologicznym – Fundacja Polska Bezgotówkowa, a partnerem bankowym – mBank. A my zapraszamy już na kolejny Cashless Breakfast, który odbędzie się już w najbliższy wtorek. Tym razem tematem spotkania będą strategie antyfraudowe. Więcej na ten temat tutaj.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies