Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Słaby grudzień dla handlu, ale nie dla sklepów internetowych

Sklepy internetowe odnotowały w grudniu wzrost sprzedaży o prawie 11 proc. W całym handlu detalicznym wzrost wyniósł 2,7 proc.

Główny Urząd Statystyczny podał dziś dane o sprzedaży detalicznej. W grudniu 2024 r. była wyższa (w cenach stałych) o 1,9 proc. w porównaniu z grudniem 2023 r. (w tzw. cenach bieżących wzrosła o 2,7 proc.).

Analitycy platformy inwestycyjnej Portu podkreślają, że dane opublikowane przez GUS są znacznie gorsze niż oczekiwania rynkowe. Ekonomiści spodziewali się wzrostu sprzedaży detalicznej w grudniu na poziomie 4,4 proc. – Dane są wyraźnie rozczarowujące, szczególnie w tym kontekście, że wzrost PKB w Polsce w dużej mierze opiera się na konsumpcji. Dane wskazują na ograniczoną siłę nabywczą konsumentów i mogą sygnalizować trudności w utrzymaniu dynamiki wzrostu gospodarczego – komentują analitycy Portu.

Przeczytajcie także: mBank zmienia zasady korzystania z konta oszczędnościowego Moje cele

Tego samego nie można powiedzieć o handlu detalicznym w internecie. Z danych GUS wynika, że w grudniu sprzedaż detaliczna w e-commerce (w cenach bieżących) była o 10,9 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu 2023 r. Najwyższą dynamikę (86,7 proc.) odnotowano w kategorii "samochody, motocykle i części samochodowe". Sprzedaż odzieży przez internet wzrosła o 18,2 proc., mebli i sprzętu RTV/AGD o 16,7 proc., zaś kosmetyków i produktów farmaceutycznych o 15,6 proc. Spadła natomiast sprzedaż żywności w e-commerce (o 18,5 proc.), ale w tej kategorii cały handel detaliczny odnotował spadek (o 4,3 proc.).

Przeczytajcie także: Revolut wprowadza program systematycznego inwestowania

GUS podaje też udział e-handlu w całej sprzedaży detalicznej. W grudniu 2024 r. wyniósł on średnio 10,2 proc., a więc był o 0,8 pkt proc. wyższy niż rok wcześniej. Największy udział e-handlu – 25,3 proc. – odnotowano w kategorii "prasa, książki i pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach". W grudniu przez internet Polacy kupili 23,7 proc. (pod względem wartości sprzedaży) odzieży i obuwia, zaś ponad co piątego zakupu (21,7 proc.) mebli i sprzętu elektronicznego dokonano zdalnie.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: E-COMMERCE

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies