Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Revolut walczy z oszustami telefonicznymi. Klienci mogą rozmawiać z konsultantami przez aplikację

Chodzi o funkcję In-App calls, która dostępna jest dla klientów indywidualnych, ale wkrótce obejmie też klientów korzystających z Revolut Business

Revolut poinformował o wprowadzeniu w Polsce funkcji In-App calls, która ma zapobiegać podszywaniu się oszustów telefonicznych pod pracowników Revoluta. Od teraz, jeśli dział pomocy Revoluta będzie próbował skontaktować się z klientem telefonicznie, będzie to połączenie inicjowane z wewnątrz aplikacji Revolut. Bankowy fintech dodaje, że w sporadycznych sytuacjach może to być tradycyjne połączenie telefoniczne. Na razie z rozwiązania mogą korzystać klienci indywidualni, ale wkrótce obejmie ona również usługi dla firm (Revolut Business).

Przeczytajcie także: Płatności powtarzalne Blik od kwietnia dostępne będą dla klientów Banku Millennium

Revolut przyznaje, że ofiarami podszywania się oszustów pod pracowników w celu wyłudzenia pieniędzy padają jego klienci. Dodaje, że skala problemu jest najniższa od dwóch lat, ale wpływ emocjonalny i finansowy oszustwa w każdym przypadku jest bardzo dotkliwy. Dlatego Revolut zdecydował się na rozwijanie i testowanie rozwiązania, którego oszuści nie będą w stanie imitować.

– Jeśli klient odbierze zwykłe, nieplanowane połączenie telefoniczne od kogoś podającego się za Revolut, najlepiej odłożyć telefon i sprawdzić w aplikacji, czy dzwoniący jest tym, za kogo się podaje. Odebranie połączenia z wewnątrz aplikacji Revolut daje gwarancję, że rozmawiamy z konsultantem, a nie oszustem – mówi cytowany w informacji prasowej Woody Malouf, Head of Financial Crime w Revolut.

Przeczytajcie także: Blik Płacę później dostępny w sklepach obsługiwanych przez dpay i PayU

Z plagą oszustw telefonicznych walczą też banki poprzez możliwość weryfikacji dzwoniącego w aplikacji mobilnej. W listopadzie 2024 r. taką funkcję wprowadził VeloBank, a w sierpniu Bank Pocztowy. Wcześniej z takiej możliwości mogli już korzystać klienci: mBanku, PKO BP, BNP Paribas, Pekao, Santandera, Credit Agricole, Nest oraz ING.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies