Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Programy rabatowe i lojalnościowe. Zobaczcie, co oferują banki

Posiadacze kart wydanych przez polskie banki mogą korzystać z programów rabatowych organizacji płatniczych. Część banków przygotowała jednak także własne rozwiązania tego typu

W związku z niedawnym startem platformy e-commerce’owej w aplikacji mBanku, czyli mOkazje zakupy, czytelnicy cashless.pl zaczęli się zastanawiać, czy skupiona na nowej inicjatywie instytucja zdecyduje się zamknąć starszy projekt, który z nowym łączy głównie nazwa, a więc program rabatowy mOkazje. Obecnie oba te rozwiązania użytkownicy aplikacji mBanku widzą w sekcji "zakupy". W zakładce "polecane" mają dostęp do marketplace’u, a w zakładce "mOkazje" prezentowane im są oferty, po skorzystaniu z których uzyskają moneyback (zwrot części płatności kartą lub z konta mBanku).

Z informacji przekazanych serwisowi cashless.pl przez biuro prasowe banku wynika, że instytucja nie planuje obecnie nic zmieniać w tym zakresie. Entuzjaści mOkazji mogą więc (przynajmniej na razie) spać spokojnie, a my, zainspirowani nowym projektem mBanku, postanowiliśmy się przyjrzeć ofercie programów rabatowych i lojalnościowych u jego konkurencji.

Przeczytajcie także: Revolut wprowadzi usługi typu private banking

Jedno z bardziej rozbudowanych rozwiązań tego typu uruchomił w minionym roku VeloBank. W ramach VeloKorzyści przyznaje swoim klientom punkty za niemal każdą aktywność związaną z ich finansami (transakcje kartą, Blikiem, wpływy na konto, zakupy w aplikacji mobilnej itd.) oraz za posiadane przez nich produkty (np. za kartę kredytową, kredyt czy aktywne płatności mobilne). Za uzbierane w danym miesiącu punkty bank przyznaje klientowi benefity na kolejny miesiąc, w tym zniżkę na pakiet medyczny, ubezpieczenia czy cashback za wybrane transakcje. Dodatkowo w ramach programu uczestnicy otrzymują rabaty w popularnych sklepach internetowych.

W minionym roku swoją ofertę programów benefitowych poszerzyło też Pekao. Do już wcześniej funkcjonujących Bezcennych Chwil dołączyły dwa: międzynarodowe Miles & More oraz inicjatywa własna Pekao, czyli Okazje z Żubrem. Miles & More to program dla podróżujących liniami lotniczymi, który wrócił do polskiej bankowości za sprawą współpracy Pekao z LOT-em. Wcześniej zbieranie mil polskim klientom umożliwiał mBank, jednak instytucja postanowiła zrezygnować z tego programu, o czym więcej możecie przeczytać w tym tekście. Karty pozwalające na zbieranie mil wydawała także organizacja Diners Club, ta jednak wycofała się z polskiego rynku.

Z kolei Okazje z Żubrem to typowy program rabatowy, w ramach którego bank zachęca klientów do skorzystania z ofert partnerów. Z kodem rabatowym ze swojego banku klienci mogą liczyć na zniżkę procentową lub kwotową zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych, a także np. w restauracjach. Zapłacić należy oczywiście z Pekao (kartą banku, przelewem w Pekao24, mobilnie z PeoPay lub Blikiem).

Na podobnej zasadzie działa także Klub Korzyści w Credit Agricole, który z prawie 10 tys. sklepów partnerskich oferujących klientom banku zniżki, rości sobie prawo do miana największego klubu rabatowego na naszym rynku. Analogiczne rozwiązania, choć na mniejszą skalę, funkcjonują w ING Banku Śląskim (Moje rabaty), Santanderze czy Citi (Citi Specials).

Przeczytajcie także: Czym "handlują" banki w swoich aplikacjach?

Nieco odmienną formułę, bo co do zasady opartą na zwrotach, nie na rabatach, mają zaś rozwiązania oferowane klientom przez mBank (opisane już wyżej mOkazje) oraz Millennium. Jeśli chodzi o ten ostatni bank, to jego klienci mogą w ramach programu "Zwroty za zakupy" odzyskać część pieniędzy wydanych na zakupy przez internet – muszą jednak rozpocząć "shopping" za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego banku. W swojej bankowości wybierają interesujący ich sklep i kliknięciem przechodzą do jego witryny. Za tak rozpoczęte zakupy mogą otrzymać zwrot sięgający do 25 proc. wartości koszyka.

Listę programów lojalnościowych i rabatowych dopełniają rozwiązania oferowane przez organizacje płatnicze. Wszyscy użytkownicy kart Visa wydanych w Polsce mogą korzystać z kodów rabatowych oraz ofert specjalnych u partnerów programu Visa Benefit.

Sporo banków umożliwia zaś swoim klientom korzystanie z programu, którego organizatorem jest Mastercard. Do Bezcennych Chwil przystąpić mogą posiadacze kart wydanych przez Alior, BNP Paribas, BOŚ, Citi, Credit Agricole, mBank, Millennium, Pekao, PKO BP, Pocztowy, Santander, VeloBank oraz banki z grup BPS i SGB. Uczestnik programu zbiera punkty za płatności kartą Mastercard (liczba punktów za transakcję uzależniona jest od jej wartości, dodatkowo premiowane są zaś zakupy u partnerów programu), a następnie może je wymienić na nagrody – zarówno rzeczowe, jak i vouchery, subskrypcje w popularnych serwisach czy bilety na wydarzenia.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies