Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Jak zmienić numeru telefonu zarejestrowany w systemie bankowym? Oto przegląd procedur

W wielu przypadkach sposób, w jaki można zmienić numer telefonu, zależy od tego, czy służy on do komunikacji z bankiem czy do odbierania kodów autoryzacyjnych

Niedawno w cashless.pl mogliście przeczytać o nowych procedurach w mBanku dotyczących zmiany numeru telefonu w systemie transakcyjnym. Teraz klienci tej instytucji mogą to zrobić: w oddziale, na infolinii, w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Wcześniej możliwe to było tylko w placówce i przez infolinię.

Restrykcyjne podejście do zmiany numeru telefonu zarejestrowanego w systemie było wynikiem plagi oszustw. Przestępcy, stosując metody socjotechniczne, wyłudzali nie tylko login i hasło do bankowości, ale również nakłaniali ofiary do zmiany numeru telefonu na taki kontrolowany przez oszustów. Dlatego Komisja Nadzoru Finansowego zobowiązała instytucje, by wprowadziły procedury zapobiegające takim sytuacjom. W efekcie duża część klientów, która z jakiegoś powodu musiała zmienić numer komórki, zmuszona była odwiedzić w tym celu placówkę bankową.

Przeczytajcie także:  Płatności powtarzalne Blik już w bramce płatniczej Tpay

Decyzja mBanku o udostępnieniu nowego sposobu zmiany numeru komórki skłoniła mnie do sprawdzenia, jakie procedury stosują inne banki. Np. Pekao, podobnie jak mBank, pozwala zmienić numer na stronie internetowej Pekao24, w aplikacji PeoPay, poprzez konsultanta na infolinii oraz w placówce. Tak samo jest w Nest i Credit Agricole. Z informacji przekazanych przez biura prasowe tych banków wynika, że zmian można dokonać w oddziale, na infolinii, w bankowości internetowej i mobilnej. W Credit Agricole dodatkowo dane teleadresowe aktualizowane są i potwierdzane przy każdym składanym przez klienta wniosku o nowy produkt.

W Banku Pocztowym dostępne są trzy sposoby: infolinia, bankowość internetowa oraz placówki banku i Poczty Polskiej. Nie da się zmienić numeru w aplikacji mobilnej. Klienci Banku BPS zmian mogą dokonać tylko w oddziale lub bankowości internetowej.

Klient ING może zmienić numer telefonu samodzielnie w aplikacji Moje ING, ale jeśli posiada obecnie zdefiniowany numer oraz nowy, z którego chce korzystać w przyszłości. W celu zmiany numeru bank wysyła kod autoryzacyjny na obecnie zdefiniowany numer, a następnie na nowy numer telefonu. – Jeśli klient nie posiada już zdefiniowanego w banku numeru telefonu, to konieczna jest wizyta w oddziale lub ponowna aktywacja bankowości z wykorzystaniem jednorazowego kodu aktywacyjnego – wyjaśnia biuro prasowe ING.

PKO BP udostępnia trzy sposoby zmiany: w oddziale, na infolinii oraz w serwisie internetowym iPKO. Jeśli klient zrobi to w iPKO, będzie musiał potwierdzić operację w rozmowie telefonicznej. Pracownik banku zadzwoni na "stary" numer telefonu. W aplikacji mobilnej IKO nie można dokonać tego typu modyfikacji.

Przeczytajcie także:  ING przekształcił całą sieć oddziałów w bezgotówkową, ale i tak obsługuje wpłaty i wypłaty

Procedury stosowane przez pozostałe banki (które odpowiedziały na naszą ankietę), są bardziej restrykcyjne. Klienci banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej zmian mogą dokonać tylko w placówce. W Millennium numer można zmienić w aplikacji mobilnej, bankowości online, przez infolinię i w placówce, ale tylko taki, który służy do komunikacji, np. marketingowej. W przypadku numeru do autoryzacji transakcji (zaufany numer telefonu) zmian można dokonać wyłącznie przez infolinię – jeśli klient kontaktuje się przez bezpośrednie połączenie z aplikacji – oraz w placówce po okazaniu dokumentu tożsamości.

Podobnie jest w Aliorze. Numer telefonu kontaktowego klienci zmienią w oddziałach, placówkach partnerskich, bankowości internetowej i mobilnej oraz na infolinii, natomiast numer telefonu służący do obierania kodów autoryzacyjnych wyłącznie w oddziałach oraz placówkach partnerskich. Santander stosuje podobne zasady. Numer telefonu do kontaktu można zmieniać w bankowości elektronicznej, natomiast numer, na który wysyłane są smsKody do autoryzacji tylko w przez czat wideo lub w oddziale.

Natomiast VeloBank zapowiedział, że w najbliższym czasie w jego systemach będzie można zmienić numeru telefonu za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Obecnie jego klienci mogą to zrobić tylko w oddziale lub na infolinii.

Fot. Maciej Bednarek

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies