Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Coraz więcej oddziałów bankowych bez tradycyjnej obsługi kasowej. W ciągu roku przybyło 147 takich placówek

W liczbie oddziałów bezkasowych ING wyprzedził BNP Paribas. Ma ich o cztery więcej

Banki systematycznie likwidują swoje placówki. Jak mogliście przeczytać niedawno w serwisie cashless.pl, w III kw. br. z rynku zniknęło 16 oddziałów, a w ciągu roku 130. Jednocześnie rośnie liczba placówek, w których nie jest prowadzona tradycyjna obsługa kasowa (operacje gotówkowe można z reguły zrealizować za pośrednictwem bankomatów i wpłatomatów znajdujących się w obrębie placówek).

W III kw. 2024 r. ankietowane przez cashless.pl banki prowadziły 859 takich oddziałów. To o 73 więcej niż w II kw. br. i o 147 więcej niż na koniec III kw. ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Do "pay"-ów mobilnych dodanych jest już prawie 13 mln kart, ale to mniej niż kwartał wcześniej

Dotychczas najwięcej placówek bezgotówkowych miał bank BNP Paribas, ale w III kw. br. nastąpiła zmiana. W tej kategorii na czoło wysunął się ING, który prowadził 185 tego typu placówek, o 35 więcej niż w II kw. br. i o 26 mniej niż na koniec września ubiegłego roku.

BNP Paribas na koniec III kw. 2024 r. miał 181 oddziałów bezkasowych, czyli o jedną mniej niż kwartał wcześniej i o 15 mniej niż rok temu. Trzeci w zestawieniu – bank Credit Agricole – prowadził 167 punktów bez obsługi kasowej, o 21 więcej w porównaniu z II kw. br. i o 49 więcej niż na koniec września 2023 r.

Przeczytajcie także: Banki znowu zatrudniają. W ciągu roku liczba etatów wzrosła o 14 proc.

Warto zwrócić uwagę na Santander Bank, w którym proces likwidacji obsługi kasowej w placówkach również przyspiesza. W III kw. br. bank wycofał możliwość obsługi gotówkowej z 19 placówek, a w ciągu roku z 45. Na koniec września 2024 r. bank prowadził 67 oddziałów bez tradycyjnej obsługi kasowej.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies