Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Tylko 1/4 konsumentów wybiera zakupy w sklepach mających wyższe zabezpieczenia. Pytanie o bezpieczeństwo w e-commerce

W dzisiejszym świecie, w którym zakupy online są codziennością, temat płatności zajmuje centralne miejsce w dyskusjach o przyszłości handlu. Technologia rozwija się w szybkim tempie, a przedsiębiorcy oraz konsumenci stają przed nieustannym wyzwaniem: jak osiągnąć balans pomiędzy wygodą podczas zakupów a bezpieczeństwem płatności

Ostatnie lata pokazały, że oszustwa online przybierają na sile, a dane osobowe i finansowe są na celowniku przestępców. Z badania Adyen Retail Report 2024 wynika, że ​​1 na 3 polskie przedsiębiorstwa handlu detalicznego (30 proc.) tylko w ciągu zeszłego roku padło ofiarą oszustwa, cyberataku lub wycieku danych. Średnia suma strat na jedną firmę opiewa na kwotę ponad 8,3 mln zł. Polscy konsumenci stracili średnio prawie 1,8 tys. zł, co oznacza wzrost o 169 proc. w stosunku do 2022 roku. Dlatego chcą mieć pewność, że ich transakcje są chronione, a dane nie trafią w niepowołane ręce. Czy są gotowi, aby dla bezpieczeństwa poświęcić swoją wygodę?

Przeczytajcie także:  Więcej Adyena w Zalando

Z jednej strony mamy wspomnianą wygodę – natychmiastowe zakupy, płatność jednym kliknięciem czy szybkie zwroty. To wszystko sprawia, że klienci są bardziej skłonni do korzystania z usług, które oferują szybkie i bezproblemowe transakcje. Potwierdzają to wyniki badania Adyen Retail Report 2024, zgodnie z którymi 21 proc. konsumentów chciałoby finalizować transakcje kilkoma kliknięciami, podając jak najmniej informacji, a tylko 15 proc. opowiada się za dwuetapową weryfikacją tożsamości. Tymczasem rosnące zagrożenia cybernetyczne zmuszają nas do postawienia bezpieczeństwa na pierwszym miejscu. Co to dokładnie oznacza oraz kto powinien czuć się wywołany do tablicy?

Pełne bezpieczeństwo w sieci wymaga zaangażowania wszystkich uczestników procesu płatności. Adyen, jako dostawca technologii płatności, implementuje zaawansowane zabezpieczenia, takie jak tokenizacja czy dwuetapowa weryfikacja, a sprzedawcy dbają o ochronę swoich stron internetowych i edukację zarówno pracowników, jak i klientów. Konsumenci również mają rolę do odegrania, stosując silne hasła do logowania i monitorując swoje konta. Na rynku pojawiają się także dodatkowe, oparte na biometrii, możliwości zabezpieczenia.

Dane z najnowszego badania Adyen Digital Report 2024 dowodzą, że 46 proc. konsumentów korzysta z biometrii – konkretnie z odcisku palca lub funkcji rozpoznawania twarzy – do autoryzacji transakcji online. Z drugiej strony 43 proc. konsumentów nie korzysta z rozwiązań biometrycznych, a 30 proc. nie zamierza tego zmieniać. Zaledwie 14 proc. chciałoby wprowadzić biometrię jako dodatkowe zabezpieczenie. Dane te wskazują na znaczące różnice w postrzeganiu bezpieczeństwa wśród konsumentów.

Jak znaleźć złoty środek? Konsumenci mają prawo wyboru miejsca i sposobu dokonywania zakupów, a ich decyzje mogą być determinowane przez różne czynniki, takie jak wygoda, stopień znajomości danej technologii czy też świadomość zagrożeń. Ich oczekiwania stawiają przed przedsiębiorstwami wyzwanie, aby zintegrować dane i systemy w sposób, który poprawi doświadczenia zakupowe. Ci z kolei mogą to zrobić we współpracy z dostawcą technologii płatności.

Przeczytajcie także:  Jaki był miniony Black Friday?

Kluczowe jest zrozumienie, że komfort i bezpieczeństwo muszą iść w parze. W Adyen stosujemy dwuetapową weryfikację PSD2, która dodaje warstwę ochrony, zapobiegając nieautoryzowanym transakcjom. Inteligentne systemy do zarządzania ryzykiem opierają swoje decyzje na szerokich zestawach danych, wymuszając dodatkową autoryzację tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Dzięki temu kupujący mogą doświadczyć pożądanej wygody, a sprzedawcy ograniczają ryzyko, że transakcja okaże się oszustwem. Z kolei tokenizacja, czyli proces zamiany wrażliwych danych – takich jak numery kart płatniczych – na unikalne identyfikatory zwane tokenami, minimalizuje ryzyko ich nieautoryzowanego użycia.

W dobie cyfryzacji klienci oczekują prostoty oraz pewności, że są odpowiednio chronieni w sieci. Naszym celem jest zapewnienie, aby zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy mogli korzystać z płatności, które są nie tylko komfortowe, ale i bezpieczne. Przede wszystkim zależy nam na tym, aby użytkownicy nie musieli wybierać pomiędzy wartościami, które są dla nich najważniejsze.

KATEGORIA
FELIETONY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
Matouš Michněvič
Country Manager CEE w Adyen
Aktywny od:10.12.2024 · Dodał(a): 1 artykuł

Inne artykuły tego autora

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies