Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już co trzecia karta wydana w Polsce dodana jest do mobilnych portfeli cyfrowych

Największy udział kart dodanych do takich rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay ma mBank

Przedwczoraj w cashless.pl opublikowaliśmy dane na temat liczby kart dodanych w III kw. 2024 r. do portfeli cyfrowych takich jak Google Pay czy Apple Pay. Wcześniej pokazaliśmy statystyki na temat liczby kart debetowych i kredytowych wydanych klientom indywidualnym przez poszczególne banki w minionym kwartale. Na podstawie tych informacji można obliczyć udział kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych. Tę kategorię w naszych kwartalnych analiz prezentujemy po raz pierwszy.

Przeczytajcie także: ING wprowadził debetowe karty bez plastiku, ale na razie tylko dla klientów biznesowych

Liderem zestawienia jest mBank, którego klienci – również w liczbach bezwzględnych – dodali najwięcej kart do portfeli cyfrowych. W III kw. 2024 r. na 4,3 mln kart debetowych i kredytowych mBanku blisko 3,2 mln plastików można było zapłacić za pośrednictwem Google Pay, Apple Pay czy aplikacji w smartwatchach, a zatem w mBanku udział kart w portfelach cyfrowych sięga 73 proc. W II kw. br. wskaźnik ten wyniósł 70,6 proc., a w rok temu 64,5 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Nest Bank. Na koniec września br. bank obsługiwał ponad 158 tys. detalicznych kart debetowych (nie ma w ofercie kart kredytowych), z tego prawie 99 tys. dodanych było do portfeli cyfrowych, a więc 62,3 proc. W skali kwartału Nest poprawił wynik o 3,6 pkt proc., zaś w skali roku o 13,4 pkt proc.

W Santanderze, który zamyka podium, udział kart w portfelach cyfrowych wyniósł w III kw. br. 59,5 proc. To aż o 8,2 pkt proc. mniej niż w II kw. 2024 r. W skali kwartału liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych spadła o ok. 370 tys., co jest efektem odpięcia przez bank od portfeli cyfrowych nieaktywnych kart.

Przeczytajcie także: Przelewy Euro Express Elixir dostępne w słowackim mBanku

Na ostatnim miejscu zestawienia znalazł się PKO BP. Odsetek kart dodanych do portfeli cyfrowych wyniósł w III kw. 2024 r. 8 proc. Prawdopodobnie jest to wartość zaniżona, ponieważ od 2024 r. bank nie ujawnia danych o liczbie kart w aplikacjach Google Pay czy Apple Pay, prezentuje natomiast aktualne dane na temat wydanych kart debetowych i kredytowych. W efekcie wskaźnik w PKO spada (rośnie liczba kart przy niezmiennej liczbie kart dodanych do portfeli cyfrowych).

W III kw. 2023 r., a więc w okresie, kiedy bank publikował dane, liczba kart debetowych i kredytowych wyniosła blisko 9,3 mln, zaś kart dodanych do portfeli cyfrowych 843 tys. Udział kart w portfelach mobilnych sięgał wówczas 9,2 proc.

Fot. Maciej Bednarek

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies