Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Już ponad połowa klientów ING, mBanku i Millennium aktywnie korzysta z Blika

W minionym kwartale największy wzrost udziału użytkowników Blika odnotował BNP Paribas

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez banki wynika, że w III kw. 2024 r. średnio 36,8 proc. posiadaczy kont osobistych aktywnie korzystało z Blika, a więc wykonało co najmniej jedną transakcję w miesiącu za pośrednictwem tego systemu. Średnia jest o 0,5 pkt proc. wyższa niż w II kw. br., zaś w skali roku ten udział wzrósł o 4,34 pkt proc.

Przeczytajcie także: O 14 proc. wzrosła w ciągu roku liczba klientów logujących się do banku wyłącznie z urządzeń mobilnych

Liderem zestawienia jest ING Bank. W III kw. br. już ponad 60 proc. jego klientów aktywnie korzystało z Blika. Ich udział wzrósł w podobnej skali co średnia dla całego rynku: o 0,5 pkt proc. w skali kwartału i o 4,72 pkt proc. w skali roku.

Próg 50 proc. przekroczyły mBank i Millennium, ale dzieli je niewielka różnica. Wśród klientów mBanku aktywni użytkownicy Blika stanowią 56,3 proc. To oznacza wzrost o 1,2 pkt proc. w porównaniu z II kw. br. i o 5,46 pkt proc. w zestawieniu z III kw. 2023 r. W Millennium udział sięga 55,7 proc., o 1 pkt proc. więcej niż w poprzednim kwartale i o 6,2 pkt proc. więcej względem analogicznego kwartału ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Odbiór przesyłek nie tylko przez aplikację. DPD zmodernizuje swoje automaty paczkowe

Ale największym wzrostem udziału klientów, którzy w okresie lipiec – wrzesień 2024 r. dokonali przynajmniej jednej transakcji Blikiem miesięcznie, może pochwalić się BNP Paribas. W porównaniu z II kw. 2024 r. bank zwiększył udział do 35,4 proc., a więc o 2,9 pkt proc. Natomiast w skali roku ów wskaźnik najbardziej wzrósł w Credit Agricole – do 41,9 proc., czyli o 8,55 pkt proc.

W omawianym okresie tylko Alior Bank odnotował spadek udziału klientów aktywnie korzystających z systemu dostarczanego przez Polski Standard Płatności – o 6 pkt proc. w skali kwartału i o 3,6 pkt proc. w skali roku. W III kw. br. w Aliorze co piąty użytkownik konta osobistego aktywnie korzystał z Blika (21 proc.).

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies