Najwięcej klientów "mobile only" ma PKO BP. W czołówce zestawienia również banki ING i Pekao
Z danych udostępnionych przez banki wynika, że w III kw. 2024 r. liczba klientów logujących się na konto tylko za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczyła 18 mln. To o ponad 506 tys. więcej w porównaniu z II kw. br. (+2,9 proc.) i o prawie 2 mln więcej niż w III kw. 2023 r. (+13,8 proc.).
Najwięcej klientów "mobile only" – blisko 4,5 mln – obsługiwał w III kw. br. PKO. Bank poprawił wynik z poprzedniego kwartału o ponad 157 tys. klientów (+3,6 proc.) i o ponad 513 tys. w porównaniu z analogicznym kwartałem 2023 r. (+13 proc.).
Na drugim miejscu znalazł się ING Bank, który w III kw. br. miał 2,2 mln klientów logujących się na rachunek tylko kanałami mobilnymi. To o 128 tys. więcej niż w III kw. br. (+6,2 proc.) i o 264 tys. więcej w zestawieniu z III kw. 2023 r. (+13,6 proc.). Podium zaś zamyka Bank Pekao z liczbą 2,17 mln klientów "mobile only". W porównaniu z poprzednim kwartałem oznacza to wzrost o ponad 122 tys. (+6 proc.) i o 338 tys. w zestawieniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku (+18,5 proc.).
Próg 2 mln klientów wybierających do logowania tylko urządzenia mobilne przekroczyły w III kw. br. jeszcze Millennium (2,06 mln) i mBank (2,04 mln). Spośród analizowanych banków jedynie w Santanderze i Nest Banku spadła liczby klientów "mobile only" w skali kwartału. W porównaniu z ubiegłym rokiem wszystkie banki odnotowały wzrost w tej kategorii.
Fot. Pixabay