Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Shoper będzie miał nowego właściciela. Prawie 50 proc. udziałów chce kupić Cyber_Folks

Określona w umowie przedwstępnej wartość transakcji to 547,5 mln zł

Cyber_Folks poinformował o z zawarciu przedwstępnej umowy dotyczącej zakupu akcji Shopera. Określono w niej, że Cyber_Folks stanie się właścicielem 49,9 proc. udziałów w Shoperze, które kupi za 547,5 mln zł.

Przeczytajcie także: Nieoficjalnie: Pekao może przejąć od PZU akcje Aliora

Shoper to dostawca rozwiązań do zakładania i prowadzenia sklepów internetowych. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu online, firma oferuje narzędzia wspierające sprzedaż: płatności internetowe, reklamę cyfrową, usługi logistyczne czy finansowanie biznesu. W podobnym obszarze działa Cyber_Folks – podmiot wspiera firmy w cyfryzacji ich biznesu, zarówno w zakresie hostingu, sprzedaży i transferu domen internetowych, jak i tworzenia, prowadzenia i rozwijania sklepów internetowych, zatem dotychczas Shoper był jego konkurentem.

Umowa została zawarta między Cyber_Folks jako kupującym a Modhaus, fundacjami rodzinnymi K_K, R_E, holdingiem KFF oraz V4C jako sprzedającymi. Jak wskazuje Parkiet, za podmiotami tymi stoją założyciele Shopera oraz prezes Marcin Kuśmierz. Każda z ponad 14 mln akcji posiadanych łącznie przez wyżej wymienionych udziałowców zostanie sprzedana za 39 zł.

Przeczytajcie także: Przelewy tracą e-commerce

Transakcja wymaga zgody UOKiK-u, po jej otrzymaniu przyrzeczona umowa ma zostać zawarta w ciągu pięciu dni roboczych. Zamknięcie transakcji powinno nastąpić nie później niż 15 lutego – jeśli Cyber_Folks skorzysta z możliwości określonego w umowie wydłużenia tego terminu, cena sprzedaży może wzrosnąć o maksymalnie niecałe 4,8 mln zł.

Sprzedający zobowiązali się, że nie będą prowadzić działalności konkurencyjnej wobec Shopera na terytorium Polski, Czech, Węgier, Rumunii, Chorwacji, Serbii, Bośni i Hercegowiny, z zastrzeżeniem V4C, którego zobowiązania z tytułu zakazu konkurencji ograniczone jest do terytorium Polski.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies