Najwięcej klientów korzystających z serwisów mobilnych obsługują PKO, mBank i Pekao
W III kw. 2024 r. liczba klientów mobilnych, a więc korzystających z bankowych systemów za pośrednictwem aplikacji czy strony light, wyniosła blisko 26,3 mln. Chodzi o aktywnych użytkowników, a więc logujących się na konto przynajmniej raz w miesiącu. To o 809 tys. więcej (+3,2 proc.) niż na koniec II kw. br. i o ponad 2,1 mln więcej (+8,9 proc.) w porównaniu z końcem III kw. 2023 r. Analiza uwzględnia klientów banków, które odpowiedziały na naszą ankietę.
Najwięcej – prawie 6,2 mln – mobilnych klientów obsługuje PKO BP – o prawie 122 tys. więcej niż na koniec września br. i o 457 tys. więcej niż rok temu. Drugą pozycję utrzymał mBank z liczbą 3,4 mln. Oznacza to wzrost o 45,1 tys. klientów w ciągu kwartału (+1,3 proc.) i prawie 161 tys. w skali roku (+4,9 proc.). W tej kategorii mBank ma tuż za sobą Pekao, który na koniec III kw. 2024 r. miał 3,38 mln mobilnych użytkowników – o prawie 85 tys. więcej niż na koniec II kw. br. i o prawie 315 tys. więcej w porównaniu z wrześniem 2023 r.
Rekordzistą, jeśli chodzi o kwartalny przyrost klientów korzystających z usług bankowych za pośrednictwem serwisów mobilnych, jest ING, który zwiększył "stan posiadania" o 344 tys. (+12,7 proc.) i tym samym w III kw. br. przekroczył barierę 3 mln mobilnych klientów.
Ale są też banki, które w III kw. 2024 r. odnotowały odpływ mobilnych klientów, a przynajmniej aktywnie korzystających z usług w tej formie. Przypomnę, że w naszej analizie uwzględniamy osoby, które sięgają po narzędzia mobilne co najmniej raz w miesiącu. W Banku Millennium takich klientów było o 15,2 tys. mniej niż na koniec czerwca br., zaś w Nest Banku o 1,3 tys. W ciągu roku wszystkie banki, które udostępniły nam aktualne dane, odnotowały wzrost liczby mobilnych klientów.
Fot.Mastercard