Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W ciągu roku bankom działającym w Polsce przybyło ponad 2,1 mln mobilnych klientów

Najwięcej klientów korzystających z serwisów mobilnych obsługują PKO, mBank i Pekao 

W III kw. 2024 r. liczba klientów mobilnych, a więc korzystających z bankowych systemów za pośrednictwem aplikacji czy strony light, wyniosła blisko 26,3 mln. Chodzi o aktywnych użytkowników, a więc logujących się na konto przynajmniej raz w miesiącu. To o 809 tys. więcej (+3,2 proc.) niż na koniec II kw. br. i o ponad 2,1 mln więcej (+8,9 proc.) w porównaniu z końcem III kw. 2023 r. Analiza uwzględnia klientów banków, które odpowiedziały na naszą ankietę.

Przeczytajcie także:  Polska bankowość w liczbach zebranych przez cashless.pl. Podsumowanie II kw. 2024 roku

Najwięcej – prawie 6,2 mln – mobilnych klientów obsługuje PKO BP – o prawie 122 tys. więcej niż na koniec września br. i o 457 tys. więcej niż rok temu. Drugą pozycję utrzymał mBank z liczbą 3,4 mln. Oznacza to wzrost o 45,1 tys. klientów w ciągu kwartału (+1,3 proc.) i prawie 161 tys. w skali roku (+4,9 proc.). W tej kategorii mBank ma tuż za sobą Pekao, który na koniec III kw. 2024 r. miał 3,38 mln mobilnych użytkowników – o prawie 85 tys. więcej niż na koniec II kw. br. i o prawie 315 tys. więcej w porównaniu z wrześniem 2023 r.  

Rekordzistą, jeśli chodzi o kwartalny przyrost klientów korzystających z usług bankowych za pośrednictwem serwisów mobilnych, jest ING, który zwiększył "stan posiadania" o 344 tys. (+12,7 proc.) i tym samym w III kw. br. przekroczył barierę 3 mln mobilnych klientów.

Przeczytajcie także:  Klienci Pekao mogą już korzystać z kluczy U2F do logowania na konta

Ale są też banki, które w III kw. 2024 r. odnotowały odpływ mobilnych klientów, a przynajmniej aktywnie korzystających z usług w tej formie. Przypomnę, że w naszej analizie uwzględniamy osoby, które sięgają po narzędzia mobilne co najmniej raz w miesiącu. W Banku Millennium takich klientów było o 15,2 tys. mniej niż na koniec czerwca br., zaś w Nest Banku o 1,3 tys. W ciągu roku wszystkie banki, które udostępniły nam aktualne dane, odnotowały wzrost liczby mobilnych klientów.

 

Fot.Mastercard

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies