To już trzeci – po Autopay i Tpay – integrator płatności wprowadzający usługę Click to Pay
Operator płatności PayU poinformował o udostępnieniu Click to Pay – usługi, która pozwala skrócić proces płatności kartami za zakupy w sklepach internetowych. To już trzeci integrator płatności internetowych, który wdraża na polskim rynku tę usługę. W czerwcu 2024 r. Click to Pay zostało zaoferowane przez Autopay, a we wrześniu – w ramach pilotażu – przez Tpay.
Usługa Click to Pay eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania danych karty debetowej lub kredytowej podczas zakupów online. Żeby korzystać z uproszczonej ścieżki, najpierw trzeba zarejestrować swoją kartę na stronie operatora płatności, który oferuje tę usługę. Przy następnych zakupach wystarczy kliknąć w Click to Pay. Urządzenie, na którym dokonywana jest rejestracja, można też dodać do zaufanych, dzięki czemu podczas kolejnych zakupów nie będzie konieczności podawania kodów.
W przyszłości dodawanie kart do Click to Pay ma odbywać się za pośrednictwem banków a docelowo zostanie zautomatyzowane. Oznacza to, że każda karta po wydaniu będzie od razu umożliwiać płatności z Click to Pay, podobnie jak dziś umożliwia płatności zbliżeniowe.
Usługa Click to Pay wykorzystuje tokenizację, czyli technologię, która zastępuje rzeczywiste dane karty zaszyfrowanym algorytmem. W Polsce usługę wdrażają Visa i Mastercard we współpracy z fundacją Polska Bezgotówkowa.
PayU jest trzecim po Tpay i Autopay operatorem płatności, który zaoferował to rozwiązanie. Z informacji cashless.pl wynika, że wkrótce Click to Pay pojawi się też w ofercie Fiserv Polska, PayNow, Przelewy24 i Wordline.
Fot. Maciej Bednarek