Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Click to Pay dostępny już w bramce płatniczej PayU 

To już trzeci – po Autopay i Tpay – integrator płatności wprowadzający usługę Click to Pay

Operator płatności PayU poinformował o udostępnieniu Click to Pay – usługi, która pozwala skrócić proces płatności kartami za zakupy w sklepach internetowych. To już trzeci integrator płatności internetowych, który wdraża na polskim rynku tę usługę. W czerwcu 2024 r. Click to Pay zostało zaoferowane przez Autopay, a we wrześniu – w ramach pilotażu – przez Tpay.

Przeczytajcie także: NBP: podstawowe usługi bankowe podrożały bardziej niż inflacja

Usługa Click to Pay eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania danych karty debetowej lub kredytowej podczas zakupów online. Żeby korzystać z uproszczonej ścieżki, najpierw trzeba zarejestrować swoją kartę na stronie operatora płatności, który oferuje tę usługę. Przy następnych zakupach wystarczy kliknąć w Click to Pay. Urządzenie, na którym dokonywana jest rejestracja, można też dodać do zaufanych, dzięki czemu podczas kolejnych zakupów nie będzie konieczności podawania kodów.

W przyszłości dodawanie kart do Click to Pay ma odbywać się za pośrednictwem banków a docelowo zostanie zautomatyzowane. Oznacza to, że każda karta po wydaniu będzie od razu umożliwiać płatności z Click to Pay, podobnie jak dziś umożliwia płatności zbliżeniowe.

Przeczytajcie także: W tym roku 7 tys. osób skorzystało z usługi, pozwalającej namierzyć konta zmarłych

Usługa Click to Pay wykorzystuje tokenizację, czyli technologię, która zastępuje rzeczywiste dane karty zaszyfrowanym algorytmem. W Polsce usługę wdrażają Visa i Mastercard we współpracy z fundacją Polska Bezgotówkowa.

PayU jest trzecim po Tpay i Autopay operatorem płatności, który zaoferował to rozwiązanie. Z informacji cashless.pl wynika, że wkrótce Click to Pay pojawi się też w ofercie Fiserv Polska, PayNow, Przelewy24 i Wordline.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies