U sterów Leadenhalla pozostanie Rajmund Rusiecki, a w zarządzaniu wesprze go Marcin Dębicki
Grupa brokerska MJM Holdings przejęła 100 proc. udziałów Leadenhall Insurance. Warunki akwizycji nie zostały ujawnione.
Leadenhall to podmiot działający w nieszczególnie popularnej na polskim rynku formule MGA, czyli managing general agency. Oznacza to, sam nie będąc ubezpieczycielem, oferuje szeroki zakres usług zwyczajowo przypisywanych ubezpieczycielowi, takich jak projektowanie produktów, ocenę ryzyka, obsługę roszczeń czy dystrybucję. Firma jest też coverholderem rynku Lloyd’s, co oznacza, że może oferować w Polsce ochronę z rynku londyńskiego.
Leadenhall współpracuje z ponad 10 tys. brokerów i agentów w Polsce, z wykorzystaniem własnych rozwiązań technologicznych. Specjalizuje się w ubezpieczeniach następstw nieszczęśliwych wypadków, odpowiedzialności zawodowej, odpowiedzialności członków zarządu oraz ubezpieczeniach na życie, kierowanych szczególnie do wybranych grup zawodowych. O jego działalności mogliście w serwisie cashless.pl przeczytać w tekstach Sprzedaż przez kody QR wkracza do ubezpieczeń na życie. Nowa usługa od Leadenhall czy Ubezpieczenia na życie, które można kupić samemu online. Nowość w ofercie CUK.
MJM to zaś grupa brokerska plasująca się w pierwszej dziesiątce największych podmiotów tego typu w Polsce. Należą do niej takie podmioty jak Attis Broker (specjalizujący się w ubezpieczeniach korporacyjnych), Smartt Re (zajmujące się reasekuracją), MJM Brokers (ubezpieczenia komunikacyjne) oraz MJM Risk Management (zarządzanie ryzykiem i usługi doradcze). MJM ma też własny podmiot działający w formule MGA. Decyzja o przejęciu Leadenhalla wpisuje się w strategię wzrostu grupy, zapoczątkowaną inwestycją funduszu private equity Corsair Capital w MJM na początku tego roku.
Rajmund Rusiecki, prezes Leadenhall, będzie nadal kierował firmą, a do zarządu dołączy Marcin Dębicki, doświadczony menedżer, który związany był z Ergo Hestią, gdzie m.in. pełnił funkcję dyrektora zarządzającego ubezpieczeniami korporacyjnymi.
Dzięki współpracy z MJM Leadenhall zamierza znacznie rozszerzyć swoją ofertę produktową. W planach jest także budowa platformy dystrybucji ubezpieczeń komercyjnych. – Nowoczesne grupy brokerskie coraz częściej włączają model biznesowy oparty o MGA, oferując szersze uprawnienia underwritingowe i większą elastyczność niż tradycyjni brokerzy – komentuje Grzegorz Kruk, odpowiedzialny za akwizycje w MJM. – Współpraca z Leadenhall znacząco poszerza zasięg i możliwości platformy MJM, a my nadal poszukujemy nowych rozwiązań i partnerstw na rynku brokerskim – dodaje.