Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
PZU nie będzie wysyłać SMS-em i e-mailem linków do likwidacji szkody. Klienci znajdą je w serwisie mojePZU

Spersonalizowane linki do odpowiednich narzędzi będą czekały w serwisie mojePZU zarówno na zalogowanych klientów, jak i dla nowych

PZU zmienia sposób przekazywania klientom linków do samodzielnej likwidacji szkody. Do tej pory ubezpieczyciel przesyłał je w wiadomościach SMS lub e- mail. Jednak zgodnie z zaleceniami KNF aktywne linki wykorzystywane w procesie obsługi szkód i świadczeń nie powinny być kierowane do klientów bezpośrednio przez e-mail czy SMS. Dlatego PZU przekazywać będzie klientom jedynie informację, że odpowiedni link czeka na nich w serwisie mojePZU.

Przeczytajcie także: Credit Agricole będzie sprzedawać ubezpieczenia komunikacyjne

W przypadku szkód w pojeździe PZU wysyłało do klientów spersonalizowane linki, umożliwiające skorzystanie z aplikacji Ailik, służącej do samodzielnego wyliczenia wartości zgłoszonej szkody czy załączenia zdjęć. Podobnie w przypadku innych szkód z ubezpieczeń majątkowych (np. zalań) link prowadził do aplikacji Samoobsługa, gdzie również klient mógł załączyć dokumenty czy wyliczyć wartość szkody. Aktywne linki wykorzystywano także w ubezpieczeniach NNW, gdzie w ramach procedury "e-uproszczona" klient po kliknięciu w link poznawał propozycję wypłaty za uszczerbek na zdrowiu.

Obecnie w przypadkach kwalifikujących się do obsługi którąś z powyższych ścieżek klienci otrzymają SMS, e-mail lub push w aplikacji mojePZU z informacją, że odpowiedni link czeka na nich w serwisie mojePZU. Taki link jest udostępniony w mojePZU zarówno dla klientów zalogowanych (posiadających konto), jak i niezalogowanych (z dostępem do statusu pojedynczej sprawy).

Przeczytajcie także: PZU rezygnuje z portalu Cash

Jak wspomniałam, zmiany te wynikają z dostosowania się do zaleceń KNF. Ale też niezależni eksperci od spraw bezpieczeństwa odradzają wysyłanie do klientów linków w SMS-ach czy e-mailach, aby nie przyzwyczajać klientów do takiego sposobu komunikacji. Tę metodę kontaktu często wykorzystują bowiem cyberprzestępcy, którzy podszywając się pod instytucję finansową, zachęcają do kliknięcia w link przekierowujący na fałszywą stronę, w wyniku czego klient może stracić swoje dane lub pieniądze. Branża finansowa powinna uczulać klientów na to, że nie należy klikać w przesłane w ten sposób linki, a więc również sama nie powinna wysyłać wiadomości w takiej formie.

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies