Na razie z nowego rozwiązania mogą korzystać klienci na rynkach amerykańskim i brytyjskim
Klarna, znana także w Polsce firma specjalizująca się m.in. w płatnościach odroczonych, poinformowała o udostępnieniu swoich usług użytkownikom Apple Pay oraz w aplikacjach na iPhone'ach i iPadach z systemem iOS 18 i iPadOS 18 lub nowszym. Płatności Klarny na urządzeniach Apple’a dostępne są na razie w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a wkrótce mają pojawić się również w Kanadzie.
Klarna nie informuje, czy i kiedy z jej płatności będą mogli korzystać użytkownicy Apple Pay w innych krajach, w tym w Polsce. Warto przypomnieć, że swego czasu firma Apple oferowała płatności odroczone, ale zrezygnowała z nich, wybierając model oparty na współpracy z zewnętrznymi partnerami.
Jak działa Klarna w Apple Pay? Użytkownik musi wybrać w Apple Pay opcję "inne karty i płatności odroczone", a następnie wybrać płatności Klarna. Po zaakceptowaniu warunków, musi się uwierzytelnić za pomocą Face ID lub Touch ID. Przed potwierdzeniem transakcji Klarna przeprowadza badanie zdolności kredytowej i podejmuje decyzję o przyznaniu pożyczki. W USA z płatności odroczonych można skorzystać przy zakupach o wartości od 35 do 2 tys. dol.
Na większości rynków Klarna oferuje dwie opcje spłaty. W momencie zakupu klient wybiera zwrot pożyczki w ciągu 30 dni lub rozłożenie zadłużenia na trzy nieoprocentowane raty miesięczne. Natomiast amerykańscy konsumenci mogą wybrać spłatę w ciągu 30 dni lub w czterech nieoprocentowanych ratach płatnych co dwa tygodnie. Taki model dostosowany jest do amerykańskiej specyfiki wypłaty wynagrodzenia dwa razy w miesiącu.