Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Badanie Mastercarda: Polacy planują zakupy z większym wyprzedzeniem niż przed pandemią

Po pandemii wizyty na siłowni czy u fryzjera Polacy częściej planują w inne dni niż w 2019 r. 

Mastercard Economics Institute opublikował wyniki badań, które pokazują, w jaki sposób pandemia koronawirusa wpłynęła na zwyczaje konsumentów. Zmiany umożliwił przede wszystkim wzrost liczby osób pracujących zdalnie lub hybrydowo, a także rosnąca popularność zakupów online, co z kolei pozwoliło konsumentom elastyczniej dostosować harmonogram zakupów i codziennych aktywności do planów dnia.

Przeczytajcie także: Santander Bank zapowiada nowe funkcje Blika w aplikacji mobilnej

Badacze zauważyli, że obecnie zakupy planowane są z większym wyprzedzeniem niż przed pandemią. Polacy (badanie przeprowadzono w 16 europejskich krajach) zakupy spożywcze częściej robią w pierwszej połowie tygodnia – we wtorki i środy – zamiast w soboty, która przed pandemią była najczęściej wybieranym dniem zakupowym. Dzięki temu weekendy stają się czasem na relaks, np. wyjścia do restauracji.

A skoro mowa o restauracjach, to w 2024 r. Europejczycy zasiadają do kolacji wcześniej niż w 2019 r. Np. w Wielkiej Brytanii i Austrii średni czas transakcji płatniczych kartą w restauracjach wypada 20 minut, a w przypadku Węgrów, Szwajcarów i Duńczyków 11 minut wcześniej niż przed pandemią (Polacy zaczynają jeść 8 minut wcześniej).

Przeczytajcie także: Karty PayPo trafią do klientów jeszcze w październiku. Prezes fintechu tłumaczy, jak i gdzie będzie można nimi płacić

W wyniku pandemii zmieniły się też dni korzystania z siłowni. W 2019 r. Polacy najchętniej trenowali w piątki i soboty, obecnie na tę aktywność znacznie częściej wybierany jest poniedziałek, czwartek i niedziela. Z kolei sobota przed pandemią była popularnym dniem wizyt u fryzjera, obecnie częściej w salonach urody Polacy umawiają się w pierwszej połowie tygodnia.

Z analizy Mastercarda wynika też, że wcześniej niż w poprzednich latach planujemy zakupy świąteczne. Tak przynajmniej było w 2023 r., w czasie pierwszych popandemicznych świąt. Widać to zwłaszcza w przypadku prezentów z kategorii elektronika i biżuteria, gdzie najwięcej zakupów zrobiono o tydzień wcześniej niż rok i dwa lata wcześniej.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies