Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Cezary Stypułkowski do pracowników Pekao: większe przychody z prowizji i opłat, a także rewitalizacja marki

W dwunastostronicowym piśmie nowy prezes przedstawia swoją ocenę Pekao

Cezary Stypułkowski 5 października rozpoczął prezesurę w Pekao. Przy okazji objęcia sterów w banku menedżer wystosował list do swoich nowych współpracowników. Do korespondencji tej dotarł Parkiet. W dwunastostronicowym piśmie nowy prezes przedstawia swoją ocenę Pekao i wskazuje kierunki rozwoju.

Przeczytajcie także: Credit Agricole zaoferuje polisy komunikacyjne?

Z punktu widzenia klientów banku jednym z ważniejszych aspektów poruszonych w cytowanym przez Parkiet liście jest kwestia opłat i prowizji. Stypułkowski zauważa, że na przestrzeni ostatniej dekady większość konkurentów podwoiła przychody z tego tytułu, podczas gdy w Pekao wzrosły one jedynie o jedną czwartą. Zgodnie z jego założeniami przychody z opłat i prowizji powinny pokrywać wynagrodzenia pracowników, a w Pekao warunek ten ma być jedynie marginalnie spełniony. Jak przestrzega, taka sytuacja grozi koniecznością ograniczenia poziomu zatrudnienia w razie spadku przychodów odsetkowych. Dlatego nowy prezes deklaruje, że będzie pracował nad tym obszarem. Wygląda więc na to, że klienci drugiego największego polskiego banku powinni się liczyć z negatywną dla nich zmianą tabeli opłat i prowizji.

Oceniając Pekao, Cezary Stypułkowski stwierdza, że bank jest w pewnym stopniu symbolem sukcesu polskiej transformacji, a także że był prekursorem innowacji w sektorze. Jednak wiele przewag zostało utraconych, przez co teraz należy podjąć nowe wyzwania i zacząć skutecznie odbudowywać utraconą pozycję lidera rynku.

Jednym z problemów banku ma być struktura demograficzna jego klienteli. Cytując słowa Stypułkowskiego, Parkiet wskazuje, że klienci Pekao są w przybliżeniu o 10 lat starsi niż ci z mBanku. Zarządzany przez niego bank musi się więc skupić na skuteczniejszym pozyskiwaniu młodych klientów. Przeszkodzą do tego może być jednak w ocenie menedżera zbieżność nazw z PKO BP, prowadząca do tego, że klienci mylą oba banki. Stypułkowski jest więc zdania, że Pekao potrzebuje nowego wizerunku i rewitalizacji marki.

Przeczytajcie także: Cinckciarz zapowiada procesy przeciwko BPS i mBankowi

Jak zaznacza Parkiet, w liście skrytykowana została także infrastruktura IT banku. "Ociężałe, awaryjne, rozdrobnione i wzajemnie niespójne" systemy Pekao o "ograniczonej zdolności do przetwarzania i analizy danych", mają utrudniać podejmowanie decyzji, co przekłada się m.in. na opóźnienia w obsłudze i brak spersonalizowanych ofert. Jako jeden z priorytetów na okres swojej prezesury manager wskazuje dbanie o jakość zarządzania danymi.

Prezes Pekao napisał też, że jego list otwiera pole do dyskusji z pracownikami, i zaprosił ich do wymiany opinii. Jednocześnie podkreślił, że prace nad "strategicznymi imperatywami, które mają poprowadzić Pekao ku nowym możliwościom" już ruszają.

Źródło: Parkiet

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies