Najwięcej klientów aktywnie używających mobilnych aplikacji mają PKO BP, mBank i Pekao
Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w II kw. 2024 r. z aplikacji mobilnych banków aktywnie korzystało 24,8 mln klientów. Aktywny klient to taki, który loguje się do bankowych systemów przez aplikację przynajmniej raz w miesiącu. W II kw. br. liczba użytkowników aplikacji mobilnych zwiększyła się o 257 tys. w porównaniu z I kw. br. (+1 proc.) i o 2,4 mln względem II kw. 2023 r. (+10,8 proc.).
Najwięcej klientów logujących się do banku przez aplikację ma PKO. W II kw. br. było ich 5,7 mln – o 105 tys. więcej (+1,9 proc.) niż w I kw. br. i o 564 tys. więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku (+11,1 proc.). Na drugim miejscu uplasował się mBank z wynikiem blisko 3,4 mln. To wzrost o 142 tys. klientów względem I kw. br. (+4,4 proc.) i o 329 tys. w porównaniu z ubiegłym rokiem (+10,8 proc.). Podium zaś zamyka Bank Pekao, który w II kw. miał prawie 3,1 mln aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej, o 75 tys. więcej (+2,5 proc.) niż w okresie styczeń – marzec 2023 r. i o 355 tys. względem II kw. ubiegłego roku (+13,1 proc.).
W Santander Banku liczba aktywnych użytkowników apki zbliżyła się do 3 mln, a w ING i Millennium sięga ok. 2,5 mln. Jednak w przypadku ING oznacza to spadek o 217 tys. w porównaniu z I kw. 2024 r. i o 46 tys. w skali roku. Podobnie było w bankach spółdzielczych zrzeszonych w SGB – w skali kwartału ubyło 90 tys. klientów aktywnie korzystających z aplikacji mobilnej, przy czym należy dodać, że bank udostępnił dane dotyczące klientów logujących się przez apkę mobilną co najmniej raz na kwartał.
Fot. Maciej Bednarek