Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już prawie 25 mln użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. Wzrost o 11 proc. w ciągu roku

Najwięcej klientów aktywnie używających mobilnych aplikacji mają PKO BP, mBank i Pekao

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w II kw. 2024 r. z aplikacji mobilnych banków aktywnie korzystało 24,8 mln klientów. Aktywny klient to taki, który loguje się do bankowych systemów przez aplikację przynajmniej raz w miesiącu. W II kw. br. liczba użytkowników aplikacji mobilnych zwiększyła się o 257 tys. w porównaniu z I kw. br. (+1 proc.) i o 2,4 mln względem II kw. 2023 r. (+10,8 proc.).

Przeczytajcie także:  Spada oprocentowanie lokat mobilnych. We wrześniu już w trzech bankach

Najwięcej klientów logujących się do banku przez aplikację ma PKO. W II kw. br. było ich 5,7 mln – o 105 tys. więcej (+1,9 proc.) niż w I kw. br. i o 564 tys. więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku (+11,1 proc.). Na drugim miejscu uplasował się mBank z wynikiem blisko 3,4 mln. To wzrost o 142 tys. klientów względem I kw. br. (+4,4 proc.) i o 329 tys. w porównaniu z ubiegłym rokiem (+10,8 proc.). Podium zaś zamyka Bank Pekao, który w II kw. miał prawie 3,1 mln aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej, o 75 tys. więcej (+2,5 proc.) niż w okresie styczeń – marzec 2023 r. i o 355 tys. względem II kw. ubiegłego roku (+13,1 proc.).

Przeczytajcie także:  Transakcje zbliżeniowym Blikiem rozpędzają się. W PKO BP wzrost o 115 proc. w skali kwartału

W Santander Banku liczba aktywnych użytkowników apki zbliżyła się do 3 mln, a w ING i Millennium sięga ok. 2,5 mln. Jednak w przypadku ING oznacza to spadek o 217 tys. w porównaniu z I kw. 2024 r. i o 46 tys. w skali roku. Podobnie było w bankach spółdzielczych zrzeszonych w SGB – w skali kwartału ubyło 90 tys. klientów aktywnie korzystających z aplikacji mobilnej, przy czym należy dodać, że bank udostępnił dane dotyczące klientów logujących się przez apkę mobilną co najmniej raz na kwartał.

 

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies