Liczba aktywnych klientów mobilnych jest o blisko 4 mln wyższa niż osób aktywnie korzystających z bankowości internetowej
W II kw. 2024 r. ankietowane przez cashless.pl banki miały blisko 25,5 mln klientów mobilnych, a więc korzystających z bankowych systemów za pośrednictwem aplikacji czy strony light. Mowa o klientach aktywnych, logujących się na konto przynajmniej raz w miesiącu. To o 164 tys. więcej niż w I kw. br. i o prawie 2 mln w porównaniu z II kw. 2023 r. Warto zauważyć, że w okresie kwiecień – czerwiec liczba aktywnych klientów mobilnych była o ok. 4 mln wyższa niż osób aktywnie korzystających z bankowości internetowej.
Najwięcej mobilnych klientów ma PKO BP. W II kw. br. bankowi udało się przekroczyć poziom 6 mln. To wzrost o 77 tys. w skali kwartału i 468 tys. w skali roku. Dwa kolejne banki w zestawieniu mają o połowę mniej mobilnych klientów niż lider. W mBanku na koniec II kw. br. było ich prawie 3,4 mln. To wzrost o 142 tys. w porównaniu z okresem styczeń – marzec 2024 r. i o 163 tys. więcej niż rok wcześniej. Z kolei Bank Pekao podał, że w II kw. liczba klientów logujących się do banku przez smartfona wyniosła 3,3 mln – o 75 tys. więcej niż w I kw. br. i o 323 tys. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Spośród ankietowanych przez nas banków tylko w ING (piąty bank w zestawieniu) spadła liczba klientów mobilnych. W II kw. br. ich liczba wyniosła prawie 2,7 mln, o 164 tys. mniej niż w I kw. br. i o 108 tys. w porównaniu z II kw. 2023 r.
Fot. Maciej Bednarek