Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Banki mają już 25,5 mln mobilnych klientów. Najwięcej PKO, mBank i Pekao

Liczba aktywnych klientów mobilnych jest o blisko 4 mln wyższa niż osób aktywnie korzystających z bankowości internetowej

W II kw. 2024 r. ankietowane przez cashless.pl banki miały blisko 25,5 mln klientów mobilnych, a więc korzystających z bankowych systemów za pośrednictwem aplikacji czy strony light. Mowa o klientach aktywnych, logujących się na konto przynajmniej raz w miesiącu. To o 164 tys. więcej niż w I kw. br. i o prawie 2 mln w porównaniu z II kw. 2023 r. Warto zauważyć, że w okresie kwiecień – czerwiec liczba aktywnych klientów mobilnych była o ok. 4 mln wyższa niż osób aktywnie korzystających z bankowości internetowej.

Przeczytajcie także: Udział użytkowników Blika w bazie klientów banków z Polski sięga 40 proc. Liderem ING

Najwięcej mobilnych klientów ma PKO BP. W II kw. br. bankowi udało się przekroczyć poziom 6 mln. To wzrost o 77 tys. w skali kwartału i 468 tys. w skali roku. Dwa kolejne banki w zestawieniu mają o połowę mniej mobilnych klientów niż lider. W mBanku na koniec II kw. br. było ich prawie 3,4 mln. To wzrost o 142 tys. w porównaniu z okresem styczeń – marzec 2024 r. i o 163 tys. więcej niż rok wcześniej. Z kolei Bank Pekao podał, że w II kw. liczba klientów logujących się do banku przez smartfona wyniosła 3,3 mln – o 75 tys. więcej niż w I kw. br. i o 323 tys. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Najwięcej aktywnych klientów bankowości internetowej mają PKO, Pekao i mBank

Spośród ankietowanych przez nas banków tylko w ING (piąty bank w zestawieniu) spadła liczba klientów mobilnych. W II kw. br. ich liczba wyniosła prawie 2,7 mln, o 164 tys. mniej niż w I kw. br. i o 108 tys. w porównaniu z II kw. 2023 r.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies