Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Udział użytkowników Blika w bazie klientów banków z Polski sięga 40 proc. Liderem ING

W drugim kwartale 2024 r. blisko 60 proc. klientów ING regularnie płaciło za pomocą Blika. Na kolejnych miejscach uplasowały się mBank i Millennium

Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście poznać statystyki dotyczące liczby kont osobistych w II kw. 2024 r. obsługiwanych przez poszczególne banki. Przedwczoraj podaliśmy zaś dane o aktywnych użytkownikach Blika w tym okresie. A to pozwala wyliczyć, jaki odsetek klientów banków używa Blika aktywnie, a więc przynajmniej raz w miesiącu. Z danych przekazanych przez największe banki wynika, że średnio więcej niż co trzeci ich klient korzysta z Blika.

Przeczytajcie także: Najwięcej aktywnych klientów bankowości internetowej mają PKO, Pekao i mBank

Pozycję lidera w tym zestawienia umacnia ING. W I kw. 2024 r. z Blika aktywnie korzystało 58,3 proc. jego klientów, w II kw. ten udział zwiększył się do 59,8 proc., zaś w porównaniu z II kw. 2023 r. wzrósł o 5,5 pkt proc. W mBanku odsetek klientów korzystających z usług Polskiego Standardu Płatności (operator Blika) wzrósł o 1,6 pkt proc. – z 53,5 proc. w I kw. br. do 55,1 proc. w okresie kwiecień – czerwiec 2024 r. W ciągu roku liczba użytkowników Blika w mBanku była wyższa o 4,7 pkt proc. Podium zamyka Bank Millennium z udziałem 54,7 proc. w II kw. 20224 r. Bank poprawił wynik o 1,8 pkt proc. w ciągu kwartału i o 7,2 pkt proc. w skali roku.

Przeczytajcie także: Banki mają ponad 46,6 mln umów na korzystanie z bankowości internetowej, najwięcej PKO BP

Ale w największym stopniu udział klientów aktywnie korzystających z różnych form płatności Blik poprawił Credit Agricole. W II kw. 2024 r. z Blika korzystało aktywnie 40,7 proc. jego klientów indywidualnych. To wynik o 2 pkt proc. lepszy niż w I kw. br. i o 9,5 pkt proc. w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku. W Santanderze odsetek aktywnych użytkowników Blika powiększył się w ciągu roku o 8 pkt proc. – do 43,5 proc. w II kw. br.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies