Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Udział użytkowników Blika w bazie klientów banków z Polski sięga 40 proc. Liderem ING

W drugim kwartale 2024 r. blisko 60 proc. klientów ING regularnie płaciło za pomocą Blika. Na kolejnych miejscach uplasowały się mBank i Millennium

Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście poznać statystyki dotyczące liczby kont osobistych w II kw. 2024 r. obsługiwanych przez poszczególne banki. Przedwczoraj podaliśmy zaś dane o aktywnych użytkownikach Blika w tym okresie. A to pozwala wyliczyć, jaki odsetek klientów banków używa Blika aktywnie, a więc przynajmniej raz w miesiącu. Z danych przekazanych przez największe banki wynika, że średnio więcej niż co trzeci ich klient korzysta z Blika.

Przeczytajcie także: Najwięcej aktywnych klientów bankowości internetowej mają PKO, Pekao i mBank

Pozycję lidera w tym zestawienia umacnia ING. W I kw. 2024 r. z Blika aktywnie korzystało 58,3 proc. jego klientów, w II kw. ten udział zwiększył się do 59,8 proc., zaś w porównaniu z II kw. 2023 r. wzrósł o 5,5 pkt proc. W mBanku odsetek klientów korzystających z usług Polskiego Standardu Płatności (operator Blika) wzrósł o 1,6 pkt proc. – z 53,5 proc. w I kw. br. do 55,1 proc. w okresie kwiecień – czerwiec 2024 r. W ciągu roku liczba użytkowników Blika w mBanku była wyższa o 4,7 pkt proc. Podium zamyka Bank Millennium z udziałem 54,7 proc. w II kw. 20224 r. Bank poprawił wynik o 1,8 pkt proc. w ciągu kwartału i o 7,2 pkt proc. w skali roku.

Przeczytajcie także: Banki mają ponad 46,6 mln umów na korzystanie z bankowości internetowej, najwięcej PKO BP

Ale w największym stopniu udział klientów aktywnie korzystających z różnych form płatności Blik poprawił Credit Agricole. W II kw. 2024 r. z Blika korzystało aktywnie 40,7 proc. jego klientów indywidualnych. To wynik o 2 pkt proc. lepszy niż w I kw. br. i o 9,5 pkt proc. w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku. W Santanderze odsetek aktywnych użytkowników Blika powiększył się w ciągu roku o 8 pkt proc. – do 43,5 proc. w II kw. br.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies