W trakcie przerwy technicznej, w zależności od banku, nie działać mogą serwisy bankowości internetowej i mobilnej, przelewy, Blik, infolinie czy możliwość doładowania telefonów
O zaplanowanych na ten weekend pracach serwisowych poinformowały ING, Credit Agricole, VeloBank i PKO. Na jakie utrudnienia powinni przygotować się ich klienci?
W nocy z soboty na niedzielę (14 i 15 września) od godz. 1 do 3 klienci ING mogą mieć problem z korzystaniem w Moim ING i ING Business z funkcji związanych z kartami. W tym czasie nie będzie można zapłacić kartami w internecie z zabezpieczeniem 3DSecure. Bank wyłączy też możliwość aktywowania kart, zmiany limitów transakcyjnych, ich ubezpieczenia i nadawania kodów PIN.
W nocy klienci ING nie zamówią też nowych kart, nie przypną ich do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile ani do mobilnych portfeli cyfrowych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay). Nie będzie też można wykonywać operacji na rachunku kart kredytowych. Karty w terminalach i bankomatach działać będą normalnie. Ale to nie wszystko. W czasie przerwy technicznej nie da się też złożyć wniosków o pożyczki, konta osobiste i oszczędnościowe. Z kolei w sobotę od godz. 8 do 20 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej ING.
Nieco dłuższą przerwę techniczną, bo trwającą od godz. 23 w sobotę do godz. 9 w niedzielę, zaplanował Credit Agricole. W tych godzinach nie będą działać: aplikacja mobilna, CA24 eBank, Strefa Biznesu, przelewy online oraz Blik. Bank nie wyśle też powiadomień SMS o wykonanych transakcjach kartowych, zaś na infolinii będzie można jedynie zastrzec kartę.
VeloBank przeprowadzi prace konserwacyjne w dwóch turach: z piątku na sobotę w godz. 23:30 – 7:00 oraz z soboty na niedzielę w godz. 23:50 – 4:00. W tym czasie nie będzie można się zalogować do bankowości mobilnej i internetowej, zlecić przelewu i korzystać z Blika, zaś płatności online kartą mogą być utrudnione. Bez przeszkód karty będą działach w sklepach stacjonarnych (w tym płatności zbliżeniowe telefonem, zegarkiem lub opaską) oraz w bankomatach.
W PKO BP od godz. 23 w niedzielę do godz. 9 w poniedziałek klienci nie doładują telefonów komórkowych w serwisach internetowych iPKO, iPKO Junior, w aplikacji IKO oraz w bankomatach.
Z kolei w BOŚ prace serwisowe rozpoczną się już w piątek od godz. 22 i potrwają do godz. 17 w sobotę. W tym czasie niedostępne będą: system i aplikacja mobilna BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ, zaś karty płatnicze będą działały w trybie offline. Bank informuje też, że infolinia działać będzie "z ograniczoną funkcjonalnością", ale nie precyzuje, o jakie utrudnienia chodzi.
Fot. Maciej Bednarek