Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
PKO, mBank i ING mają najwięcej klientów aktywnie korzystających z Blika

Ale największą dynamikę wzrostu aktywnych użytkowników tych płatności odnotowała Spółdzielcza Grupa Bankowa

W II kw. 2024 r. w bankach ankietowanych przez cashless.pl z Blika aktywnie korzystało ponad 16,8 mln klientów. Aktywnie, czyli dokonując co najmniej jednej transakcji w miesiącu, bez względu na jej rodzaj. To więcej o 585 tys. (+3,6 proc.) niż w I kw. br. i o 2,5 mln w porównaniu z II kw. 2023 r. (+17,6 proc.).

Przeczytajcie także: Rośnie minimalna kwota zamówienia uprawniająca do bezpłatnej dostawy w ramach Empik Premium Free

Największą liczbą aktywnych użytkowników Blika może pochwalić się PKO BP. W minionym kwartale było ich 4,2 mln – o 165 tys. więcej wobec pierwszego kwartału (+4,1 proc.) i prawie 610 tys. rok do roku (+16,9 proc.). Na drugim miejscu uplasował się mBank. W II kw. z Blika skorzystało (przynajmniej raz w miesiącu) 2,4 mln jego klientów. Oznacza to wzrost o 72 tys. (+3,1 proc.) w porównaniu z okresem styczeń-marzec i o 262 tys. licząc rok do roku (+12,3 proc.). Podium zamyka ING z liczbą 2,3 mln. Bank poprawił wynik o 66 tys. (+3 proc.) względem I kw. br. i o 264 tys. w skali roku (+13,2 proc.).

Spośród ankietowanych banków tylko w Pocztowym nieznacznie spadła (o ok. 300) liczba użytkowników Blika (w porównaniu z I kw. 2024 r.).

Przeczytajcie także: Problemy klientów Cinkciarza. Skarżą się na kilkudniowe opóźniania w realizacji przelewów

Najwyższą dynamikę wzrostu liczby aktywnych klientów Blika w porównaniu z I kw. br. (+4,7 proc.) odnotował Santander, zaś w zestawieniu z danymi rok wcześniej Spółdzielcza Grupa Bankowa (+33,9 proc.), Credit Agricole (+27,9 proc.) i Bank Pekao (+27,8 proc.).

Polski Standard Płatności, operator Blika, podał niedawno, że w I półroczu użytkownicy tego systemu wykonali ponad 1,1 mld różnego rodzaju transakcji. To wzrost o 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w tekście: Za trzy lata Blik chce podwoić swój biznes i obsługiwać 5 mld transakcji rocznie.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies