Ale największą dynamikę wzrostu aktywnych użytkowników tych płatności odnotowała Spółdzielcza Grupa Bankowa
W II kw. 2024 r. w bankach ankietowanych przez cashless.pl z Blika aktywnie korzystało ponad 16,8 mln klientów. Aktywnie, czyli dokonując co najmniej jednej transakcji w miesiącu, bez względu na jej rodzaj. To więcej o 585 tys. (+3,6 proc.) niż w I kw. br. i o 2,5 mln w porównaniu z II kw. 2023 r. (+17,6 proc.).
Największą liczbą aktywnych użytkowników Blika może pochwalić się PKO BP. W minionym kwartale było ich 4,2 mln – o 165 tys. więcej wobec pierwszego kwartału (+4,1 proc.) i prawie 610 tys. rok do roku (+16,9 proc.). Na drugim miejscu uplasował się mBank. W II kw. z Blika skorzystało (przynajmniej raz w miesiącu) 2,4 mln jego klientów. Oznacza to wzrost o 72 tys. (+3,1 proc.) w porównaniu z okresem styczeń-marzec i o 262 tys. licząc rok do roku (+12,3 proc.). Podium zamyka ING z liczbą 2,3 mln. Bank poprawił wynik o 66 tys. (+3 proc.) względem I kw. br. i o 264 tys. w skali roku (+13,2 proc.).
Spośród ankietowanych banków tylko w Pocztowym nieznacznie spadła (o ok. 300) liczba użytkowników Blika (w porównaniu z I kw. 2024 r.).
Najwyższą dynamikę wzrostu liczby aktywnych klientów Blika w porównaniu z I kw. br. (+4,7 proc.) odnotował Santander, zaś w zestawieniu z danymi rok wcześniej Spółdzielcza Grupa Bankowa (+33,9 proc.), Credit Agricole (+27,9 proc.) i Bank Pekao (+27,8 proc.).
Polski Standard Płatności, operator Blika, podał niedawno, że w I półroczu użytkownicy tego systemu wykonali ponad 1,1 mld różnego rodzaju transakcji. To wzrost o 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w tekście: Za trzy lata Blik chce podwoić swój biznes i obsługiwać 5 mld transakcji rocznie.
Fot. Maciej Bednarek