Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rośnie zaufanie Polaków do sztucznej inteligencji. Największe jest wśród młodych

Co trzeci Polak w wieku 18-34 lata powierzyłby sztucznej inteligencji na przykład obsługę wniosku o kredyt hipoteczny

Z najnowszego badania Visa wynika, że w polskim społeczeństwie rośnie zaufanie do sztucznej inteligencji. Tej technologii bardziej niż rok temu ufa ponad jedna trzecia polskich konsumentów. Ponad 40 proc. ankietowanych uważa, że może ona mieć pozytywny wpływ na ich dom i życie osobiste. Najbardziej ufnie do AI podchodzi młodsze pokolenie – do tego stopnia, że 30 proc. osób w wieku 18-34 lat powierzyłoby sztucznej inteligencji obsługę wniosku o kredyt hipoteczny, jeśli miałyby pewność, że ten proces jest bezpieczny. 

Przeczytajcie także:  eSky wdraża uwierzytelnienie płatności Google Pay w oparciu o biometrię

Ponad jedna czwarta Polaków zaufałaby sztucznej inteligencji przy opłacaniu comiesięcznych rachunków. Z szacunków Visy wynika, że Europejczycy mogliby zaoszczędzić nawet 250 mld euro każdego roku, gdyby do zarządzania swoimi finansami wykorzystywali cyfrowe narzędzia, m.in. AI.

Z kolei dwóch na pięciu ankietowanych Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że sztuczna inteligencja może poprawić bezpieczeństwo w sektorze bankowości i płatnościach internetowych. – Ponad 50 proc. Polaków wskazało, że alerty wykrywające oszustwa są najbardziej pomocną funkcją AI w obszarze zarządzania finansami osobistymi – mówi Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce. 

Przeczytajcie także:  Nest Bank wycofuje usługę korzystnych przewalutowań

Badanie przeprowadzono w marcu i kwietniu 2024 r. wśród 8 tys. konsumentów we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Niemczech, Szwecji i Wielkiej Brytanii.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies