Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Handel najszybciej rośnie w internecie. Nowe dane GUS o sprzedaży detalicznej

W lipcu 2024 r. w e-sklepach Polacy wydali o 16,7 proc. więcej pieniędzy niż w tym samym okresie ubiegłego roku

Główny Urząd Statystyczny podał najnowsze dane o sprzedaży detalicznej. W lipcu we wszystkich sklepach i punktach usługowych Polacy wydali 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednak dynamika sprzedaży była najwyższa w e-commerce. W sieci Polacy wydali aż o 16,7 proc. więcej (w cenach bieżących) niż w lipcu 2023 r. i o 8,4 proc. więcej niż czerwcu 2024 r.

Przeczytajcie także: Za trzy lata Blik chce podwoić swój biznes i obsługiwać 5 mld transakcji rocznie

W lipcu GUS odnotował też wzrost udziału sprzedaży detalicznej w internecie w sprzedaży ogółem. Wyniósł on 8,8 proc. w porównaniu z 8,2 proc. w czerwcu. Najchętniej przez internet Polacy kupują produkty z kategorii "prasa, książki i pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach". W lipcu zakupy tego asortymentu w e-sklepach stanowiły 22,7 proc. sprzedaży detalicznej ogółem. Na drugim miejscu znalazły się ubrania i buty (22,5 proc.), a na trzecim meble i sprzęt RTV/AGD (17,6 proc.).

Przeczytajcie także: VeloBank wprowadził do aplikacji e-winiety na szwajcarskie drogi

Odkąd GUS analizuje trendy w e-handlu, a więc od 2021 r., można zaobserwować pewną prawidłowość. Przez większość roku udział e-handlu utrzymuje się na mniej więcej stałym poziomie ok. 8 proc. i rośnie wyraźnie (do ponad 11 proc.) w listopadzie, co można tłumaczyć częstszymi e-zakupami w okresie przedświątecznym.

Należy dodać, że w przypadku handlu tradycyjnego i internetowego dane GUS obejmują sprzedaż przez firmy zatrudniające co najmniej dziewięć osób.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies