Mobilna weryfikacja pracowników staje się standardem w polskiej bankowości. Dostępna jest już w mBanku, PKO BP, BNP Paribas i Credit Agricole
Kolejny bank – tym razem Bank Pocztowy – reaguje na plagę podszywania się oszustów pod pracowników banku. Klienci Pocztowego, do których zadzwoni pracownik infolinii, ale mający wątpliwości czy faktycznie reprezentuje on bank, mogą zweryfikować jego tożsamość w aplikacji mobilnej.
Jak to zrobić? Nowa usługa działa na życzenie klienta, a więc najpierw należy poprosić rozmówcę o możliwość weryfikacji jego tożsamości. Następnie pracownik wyśle powiadomienie push, które wyświetli się na ekranie telefonu: "Weryfikacja pracownika Banku. Pocztowy: Nowa operacja oczekuje na potwierdzenie. Kliknij, aby zweryfikować tożsamość pracownika Banku."
Po kliknięciu w powiadomienie, klient zostanie przeniesiony do aplikacji mobilnej, gdzie wyświetli się ekran z imieniem i nazwiskiem konsultanta, miejscem pracy (Bank Pocztowy) oraz datą i godziną weryfikacji tożsamości. Ostatni etap to zatwierdzenie przez klienta komunikatu.
Niedawno informowaliśmy o wprowadzaniu przez ING weryfikacji pracowników w aplikacji mobilnej. Podobne rozwiązania stosują też mBank, PKO BP, BNP Paribas i Credit Agricole. Z informacji cashless.pl wynika, że w IV kw. 2024 r. weryfikacja tożsamości pracowników pojawi się w aplikacji mobilnej Santandera. Nowe rozwiązanie staje się więc powoli standardem na polskim rynku.
Fot. Maciej Bednarek